Gå til innhold

Hjelp med pc kjøp (bygge selv)


Anbefalte innlegg

Heisann, holder på å selge min nåværende pc. Budsjettet mitt er 17000 til å bygge min nye pc.

Er en stund  siden jeg har  bygget nå. Vet at ulike prossesorer passer til ulike sockets osv, og jeg er en intel/nvidia  type, fordi jeg har hatt bra erfaring  med intel og  nvidia, men ikke så mye med AMD.

Jeg tenker  at jeg vil  ha en I-7 8770 eller I-7  8770K og et 1080/TI kort. Tenker meg at jeg  vil ha  dette hovedkortet:

https://www.komplett.no/product/952814/datautstyr/pc-komponenter/hovedkort/intel-socket/msi-z370-gaming-plus-socket-1151#

 

Ram.... Har ikke peiling på hva ram jeg vil ha.  Her  er  problemet mitt. Ønsker 16  (8x2) gb ram. Sett på hyperx, og vengeance  osv, finnes så mange typer ram at jeg  har ikke peiling  om  det.

 

Slitter med å finne kabinett og strømforsyning. Er redd for at PSU'en ikke vil  passe inn i kabinettet sine skrue hull.  Men her er et av kabinettene jeg ville likt 

https://www.komplett.no/product/912574/datautstyr/pc-komponenter/kabinetterbarebone/midi-tower/deepcool-dukase-liquid#

 

Kommer nok  til å ha 1 ssd på 240gb og en hardisk på 1tb i buildet. 

 

Jeg sliter  med  cable management, og  ønsker slike fargede strømledninger osv, et build som matcher. F.eks, svart kabinett, røde  ledninger og ram  :eek: RGB hadde vært fint og,  Sett på deepcool kabinetter som jeg syntes ser fin ut, men følger ikke med front vifter på alle kabinetta deres. Har hatt tidligere problemer  med at  jeg mangler  Vifte  tilkoblinger på  hovedkort,  slikt at jeg har 1-2 vifter for mye i kabinettet  SELV om kabinettet støtter flere  vifter. Så hovedkortet hadde vært konge om det har plass til 5-6 vifter (1 pumpe/5 vifter) 

oppsumering:

 

I-7 8700/k

1080/ti

z370 msi gaming pluss hovedkort.

Ukjent ram, og strømforsyning. Ønsker at komponentene samsvarer med fargene til kabinettet, og ikke minst performance.  :rofl:

Endret av grotte rotte
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Produsenten til rambrikker har ikke så mye å si. Men om du skulle hatt en stor luftkjøler til prosessoren måtte du vært obs på at rambrikken ikke tok i kjølern ;)

 

Men da det er et ikke-problem for deg må du bare finne noe som ser tøft ut/ rimelig priset. Sweet spotten til Coffee Lake er vel på 3200MHz (noen får korrigere meg her om det er feil)

Lenke til kommentar

 

Det kabinettet ville jeg ikke kjøpt var jeg deg. Fronten er veldig lukket ned, slik at airflow ikke vil være så optimalt i det. Tre kabinetter du kan vurdere :

Corsair Graphite 780T

Fractal Design Meshify C

Fractal Design Define R6

 

Angående hovedkort, så ville jeg sett på kort fra enten Asrock eller Asus. Du kan stille på RGB på de slik at de lyser rødt om du ønsker, iallefall på de dyrere Asus korta. Ville ikke valgt de korta som koster rundt ~1300 kr. Ville valgt de til 1700 kr og oppover.

 

RAM : 

G.Skill TridentZ DDR4-3600 C15 DC SR - 16GB

- Eller Corsair Vengeance LPX DDR4-3200 DC 16GB hvis du skal ha en diger luftkjøler som kan komme i veien.

NB : Husk sett XMP profile i BIOS!

 

Strømforsyning :

Corsair RM750x (2018) 

 

Skjermkort :

nVidia er ryktet å komme med nye kort til høsten, så ville venta på dem.

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...