Gå til innhold

KOMMENTAR: Slik kommer du deg trygt gjennom Schibsteds makkverk av en GDPR-popup [Ekstra]


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Adblock løser bare noen av problemene. Du blir fortsatt sporet og analysert opp i mente. Schibsted er ikke alene om å ha forferdelig tungvinte opt-out løsninger, noe som gjør at jeg gir opp å bruke schibsted-sider. Er det noe _veldig_ interessant jeg bare MÅ lese så bruker jeg en egen PC til det, men det er jo stort sett for tungvint til at jeg gidder. Jeg regner ikke med at Schibsted merker at de mister en leser eller legger om de dårlige løsningene, men nå bryr jeg meg mindre og mindre om Schibsted-sider ettersom leselysten der tok en brå vending. De får seile sin egen sjø uten meg. Dessverre er det mange andre sider som er like ille.

Lenke til kommentar

Er ikke dette å kaste stein i glasshus?

Jeg er helt enig i at VG/Schisted sin håndtering av GDPR er både irriterende og lite brukervennlig, men hva har Digi.no? Når jeg går inn på min konto hos Digi.no finner jeg ikke noe om personvern, ingen mulighet for å se hva Digi.no har samlet av data om meg og ingen mulighet til å slette det dere måtte ha om meg. Kan hende det er mulig å gjøre dette hos Digi.no, men da er det ikke noe mindre gjemt her enn hos VG. Til deres forsvar så er det fortsatt 2 dager til GDPR trer i kraft her i Norge. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er ikke dette å kaste stein i glasshus?

Jeg er helt enig i at VG/Schisted sin håndtering av GDPR er både irriterende og lite brukervennlig, men hva har Digi.no? Når jeg går inn på min konto hos Digi.no finner jeg ikke noe om personvern, ingen mulighet for å se hva Digi.no har samlet av data om meg og ingen mulighet til å slette det dere måtte ha om meg. Kan hende det er mulig å gjøre dette hos Digi.no, men da er det ikke noe mindre gjemt her enn hos VG. Til deres forsvar så er det fortsatt 2 dager til GDPR trer i kraft her i Norge. :)

I dag er fristen ute og fortsatt er ikke noe gjort...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...