Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Oppgradert fra 2500K til 2600K, ingen boot


Anbefalte innlegg

Hei

 

Har en eldre pc med MSI Z77a-gd65 hovedkort som jeg ønsket å oppgradere fra intel 2500k til 2600k.

Hovedkortet skal støtte prosessoren iht manual, og har også multibios og en ledskjerm for feilsøking.

Når jeg bytter cpu kommer jeg ikke til post og får kode 03 på hovedkortet, som iht manual skal være feil på north bridge initialization. Selger sier den ble testet rett før den ble sendt, og var greit nok innpakket.

 

Cpu'en ser fin og hel ut. Bytter jeg tilbake til 2500k får jeg post med en gang.

Hva tror dere? Har også oppdatert bios til nyeste 10.11, samt prøvd en og en minnebrikke.

Endret av fujjii
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Innpakket oppå en skumbit (typisk slik som kommer i hovedkortpakkene i bunn) og wrappet rundt med litt bobleplast inni en liten pappeske, i en konvolutt

Hadde jeg fått en CPU som innpakket på den måten ville jeg bare sendt den tilbake. Den er antakeligvis død pga antistatisk støt.

Endret av RRhoads
Lenke til kommentar

Hadde jeg fått en CPU som innpakket på den måten ville jeg bare sendt den tilbake. Den er antakeligvis død pga antistatisk støt.

Kan nok forklare det! Har bygget noen pcer de siste 15 årene, dog lenge siden, men har til gode å oppleve et dødt produkt pga dette.

Hvor sannsynlig eller ikke dette er aner jeg ikke

Lenke til kommentar

Kan nok forklare det! Har bygget noen pcer de siste 15 årene, dog lenge siden, men har til gode å oppleve et dødt produkt pga dette.

Hvor sannsynlig eller ikke dette er aner jeg ikke

På midten av 90-tallet drepte jeg et internt modem på denne måten på da jeg pakket det inn i en frysepose og skulle ha det med meg til en kamerat.

Lenke til kommentar

Var den pakket inn i bobleplast er det nok grunnen. Det er hinsides med statisk el.

En cpu skal pakkes på antistatisk skum matte og forsegles i egnet papp eske. Denne igjen kan wrapper i bobleplast.

Så må man være forsiktig med sin egen og bobleplastens statisk el ved opp pakking og montering.

 

I bios har du spenninger for vcore og for imc (integrated memory controller - «northbridge» ekvavilent .

IMC Voltage

"VTT" or "QPI" Increasing this will supply the power needed for the IMC (North Bridge) to operate at higher frequencies

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...