Gå til innhold

Terrorstaten Israel


Anbefalte innlegg

Palestinerne har nå i over femti år fått kjenne den Israelske statsfinansierte terroren på kroppen, og til tross for at land som Belgia og Nederland vil anholde og tiltale Ariel Sharon og andre jødiske ledere for terror og krigsforbrytelser får Israel holde på med apartheid og folkemord. Dette er en stor på grunn av den sterke zionistiske lobbyen i den amerikanske Kongressen, Senatet og Det Hvite Hus. Men at USA per i dag er Israels største støttespiller, fortoner seg underlig og endog helt ufattelig for mange amerikanere og historikere verden rundt. Årsakene til denne vantroen er lite kjent, men husket av ofrene:

 

 

2. juli 1954 - The Lavon Affair

 

Israelske operativagenter sprenger amerikanske postkontorer og biblioteker i Kairo og Alexandria, og legger igjen spor som skal peke ut arabiske organisasjoner som syndebukkene. Terroraksjonen blir likevel avslørt som det den er og får navnet "The Lavon Affair", etter den daværende israelske forsvarsminister Pinhas Lavon, som gav ordren. Israel kaller denne affæren "Esek HaBish", eller "Uhellet", og påstår at terroristene ikke sto under deres kontroll, og fikk glattet over saken ved hjelp av intens lobbyvirksomhet.

 

http://www.intellex.com/~rigs/page1/lavon.htm

 

 

8. juni 1967 - angrepet på U.S.S. Liberty

 

Under Seksdagerskrigen mellomIsrael og diverse arabiske stater, lå amerikanske U.S.S Liberty i internasjonalt farvann utenfor kysten av Egypt. Til tross for at skipet fløy amerikansk flagg og ble passert 13 ganger ved åtte forskjellige tidspunkter av israelske jagerfly, angrep israelske fly og torpedobåter skipet, drepte 34 menn og skadet 171. Atter igjen forsøkte Israel å bortforklare hendelsen med at det var en misforståelse, og igjen ble de avslørt: spanske, tyske og libanesiske radiooperatører forteller at de hørte de israelske pilotene melde fra om at dette var et amerikansk skip, men likevel fikk ordre om å angripe - dette for å igjen gi Egypt skylden, så Israel ville få direkte amerikansk hjelp i krigen. I dag er saken glattet over av den zionistiske lobbyen i USA, men de overlevende husker:

 

http://www.ussliberty.org/

http://www.washington-report.org/backissues/0693/9306019.htm

 

 

1986 - Israel lurer USA til å bombe Libya

 

Den israelske etterretningstjensten Mossad planter en sender i den libyske hovedstaden Tripoli, og brukte denne til å kringkaste det som hørtes ut som terroristbeskjeder i libysk kode som impliserte at Libya sto bak terrorbomben mot det tyske diskoteket La Belle der to amerikanere ble drept. I 1998 fant tyskland 4 Mossad-agenter skyldige i å ha plantet og detonert denne bomben. Senderen i Tripoli fikk USA til å bombe byen kort tid etterpå, drepte mange mennesker og ødela mange bygninger. Uavhengige Tysklands involvering forhindrer den amerikanske zionist-lobbyen i å glatte over saken, men likevel reagerte ikke USA på å på en slik ond måte bli brukt som et verktøy i Israels folkemord på de arabiske folk.

 

 

Araberne vet at nesten hver bombe som dreper deres folk kommer fra USA. Hver kule, hver stridsvogn, hver jagerbomber, er fabrikkert og betalt av amerikanske dollar. Uten den aktive finansielle, militære og diplomatiske støtten fra USA kunne aldri Israel ha drevet sin halvt århundre lange terrorkampanje mot palestinerne. Og denne støtten får de, til tross for at de flere ganger gjennom historien har drevet terror mot USA selv. Dette er utelukkende fordi store deler av den amerikanske statsadministrasjonen, finansliv, media og så videre drives direkte eller styres fra skyggene av jødiske og zionistiske bakmenn og lobbyister. På tide å få opp øynene, USA, og fordømme Israel som den terror- og bandittstaten den er!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel jeg ser med forskrekkelse på hva israel er istand til å gjøre mot andre mennesker , samtidig som de roper om sympati for hva som skjedde med dem under andre verdenskrig . Ja de sier at det ikke er lov å glemme og at slike ting ikke må skje igjen.

Men er det virkelig så stor forskjell på det som skjedde under andre verdenskrik med jødene og det jødene idag gjør mot palestinerne.

Riktinok bruker de ikke gasskammer og slikt men resultatet blir det samme, de undertrykker et helt folkeslag tar fra dem alt og lemlester sivile, små barn som kaster stein blir beskutt med tanks og kamphelikopter .

Alt dette med full støtte fra USA og resten av verden sitter stilletiende på sidelinjen og holder kjeft.

Det er rart å se at et folk som selv har måttet lide og som ber andre huske deres lidelser , i dag påfører andre uskyldige de samme lidelser og NYTER det.

 

Jeg har pratet med en god del mennesker som har reist i disse landene i årevis bla som fotografer og deres historier er noe helt annet enn det vi hører om.

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Skriver du bare for å provosere?

 

 

Jeg er totalt uenig i dine sluttninger.

Jeg skriver akkurat det jeg mener og vet, og ikke for å provosere. Disse israelske terrorangrepene mot USA er veldokumentert, mens jeg ikke ser et eneste argument om hvorfor du er uenig med meg...

 

Forresten, Joachim: når jeg fremlegger "bevis" (løst brukt; men jeg har dokumentert dem med uavhengige kilder og øyenvitneskildringer; et kjapt søk på Google vil gi flere resultater) for det som er historisk uomtvistelige hendelser, og du sier deg totalt uenig med meg - gjør ikke det deg til fullstendig historieløs?

 

PS! Før jeg får slengt etter meg beskyldninger om å være raddis og å gå med palestinaskjerf: jeg er FrP-er men/og har ikke noe til overs for hverken Israel eller dagens amerikanske politikk (både uten- og innenriks).

Endret av farke
Lenke til kommentar
PS! Før jeg får slengt etter meg beskyldninger om å være raddis og å gå med palestinaskjerf: jeg er FrP-er men/og har ikke noe til overs for hverken Israel eller dagens amerikanske politikk (både uten- og innenriks).

Du er ikke Frp'er. Utifra det jeg kan lese i denne tråden ligger du nærmere SV. Ingen på borgelig side i politikken har noengang kalt Israel for en terrorstat.

 

edit: Sier ikke at det du legger frem er feil, men det å kalle Israel en terrorstat er drøyt.

Endret av FiskePinna
Lenke til kommentar
Du er ikke Frp'er. Utifra det jeg kan lese i denne tråden ligger du nærmere SV. Ingen på borgelig side i politikken har noengang kalt Israel for en terrorstat.

Jeg er nok ikke nærmere SV. Hvis man i det hele tatt følger med i det politiske liv ser man fort at ikke engang på ledernivå er alle politikere enige i alt partiet deres vil og mener (jmfr. Bondevik - tja/ja til EU, Høybråten - nei til EU). Think globally, act locally er det noe som heter. Det gjør jeg da jeg stemmer FrP. Jeg stemmer FrP fordi de kan få til noe her i Norge - med privatisering, konkurranseutsetting, skatter og avgifter, industri- og forskningsutvikling, bedre asyl- og innvandrerpolitkk og så videre - ikke for hva de mener om USA, Israel, Midtøsten og Skagerrak.

 

Kort og godt: jeg stemmer FrP fordi de er bra for Norge - og jeg kaller Israel en terrorstat fordi jeg velger å ikke ignorere historiske fakta som underbygger den påstanden.

Lenke til kommentar
Heller ikke jeg tror du har valgt rett parti. Er det bare det at du ikke liker skatter? :p

Imot oss statens lover bøyes,

av skatter blir vi tynget ned.

Og fri for plikt den rike føyes;

mens ringhets rett ei finner sted.

Lenge nok vi ligget har i støvet:

Vi stiller likhets krav mot rov.

Mot alle retten skal bli øvet,

slik vil vi ha vårt samfunns lov.

Lenke til kommentar

Mulig uttrykket terrorstat er ikke benyttet.

 

Willoch: Israel bygger konsentrasjonsleir

 

I et intervju med Klassekampen lørdag kaller tidligere statsminister Kåre Willoch (H) Israels planlagte apartheidmur en forbrytelse, og sammenligner den med byggingen av en stor konsentrasjonsleir. Willoch krever at USA skal stanse den økonomiske støtten til Israel.

Lenke til kommentar

Ja men det er godt og se at en høyrepolitiker er istand til å se tingenes tillstand.

Men å bli satt i politisk bås bare fordi man har en mening er jo litt drøyt.

Enhver med normalt gangsyn må jo innse at det Israel bedriver er rent folkemord , greit nok at det finnest terrorister men skal et helt folk lide for det.

Skulle man brukt den løsningen overalt hadde det blitt ganske så tynt befolket etterhvert.

Lenke til kommentar
PLO anklages for ikke  å gjøre noe med terrorismen.

 

Hva gjør Israel med Israelske terrorgrupper og Israelske terrorister ?

Hvilke terrorgrupper? Kan ikke huske å ha hørt noe om israels terror.

Nei fordi de er annerkjent av usa derfor kalles de ikke terrorister , det var det samme med saddam og bin laden de var heller ikke terrorister så lenge usa nøt godt av dem.

Israel er vel den staten som i dag forårsaker flest mord av uskyldige sivile menn , kvinner og barn utført av en regeringsoppnevnt hær i et såkalt sivilisert land med "demokratiske" rettigheter.

Lenke til kommentar

Her er noen Israelske terrorgrupper.

 

Kach

Kahane Hai

 

Ytterliggående ortodokse grupper, sto bak mordene på 29 i Ibrahimi Moskeen og er koblet til drapet på Yitzhak Rabin

 

 

Ateret Cohanim

Eyal

The Jewish Underground

The Jewish Defense League

Ytterliggående settlergrupper - opererer med dødsskvadroner, har stort sett fått holde på i fred.

 

 

Haganah - Historisk -

Irgun - Historisk

Lohamei Herut Yisrael - Historisk

 

Hagana ble senere omformet til det Israelske forsvaret.

 

På Norsk Utenrikspolitisk Institutt fant jeg her om dagen en rapport om terrorisme der andre Israelske grupper var nevnt. Serveren der er nede - får ikke tak i det nå.

Lenke til kommentar
Skriver du bare for å provosere?

 

 

Jeg er totalt uenig i dine sluttninger.

For å sitere en person (no names mentioned her) i hva han sa når han leste dette innlegget ditt JoachimR:

 

HAHAHA, se på hvem som regelrett basjer/promper/driter seg regelrett ut da?

 

Og når det gjelder det faktum at du er totalt uenig i hans sluttninger så kommer jo det selvfølgelig av at du er helt blind for meninger og standpunkt som er annerledes enn dine egne! :thumbs:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...