Gå til innhold

MAC eller PC?


Anbefalte innlegg

Hello

 

Har jobba en del med mac i et halv år nå, og må si at jeg liker mac ganske bra:)

Nå er det snart på tide og kjøpe seg ny maskin, og dermed får jeg et vanskelig valg, MAC eller PC?

 

Det jeg bruker pc'n til i dag er:

- Surfing

- MSN

- Mailing

- Photoshop

- Dreamweaver

- Sjelden gang spille

- Og selvsagt word og excell og det der...

 

Pluss litt til da :)

 

Bør jeg gå for en PC eller MAC?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

MAC har alltid hatt et bedre operativsystem og det er enklere med den :) Hvis du bare en sjelden gang bruker den til spill så er vel det MAC'en som yter best da også :cool: Fatter'n har en ny iMac og jeg synes at den er myyye bedre enn min Pentium 4 2.8 ghz Windows maskin...

Endret av OKKOKK
Lenke til kommentar

Hadde kanskje ventet et mer seriøst svar fra en av administratorene her på forumet Mr. Ueland. Skal ikke påstå at Mac er det beste for deg, men dette var et patetisk svar.

 

Ser ingen grunn til at Mac ikke skal være et alternativ utifra behovene dine, men du kan slipppe bra mye billigere unna med å bygge deg en rimelig god pc (Intel/AMD). Om du skal ha bærbar, mener jeg at prisene på mac er temmelig bra. Hadde jeg hatt råd, hadde jeg nok helt sikkert kjøpt meg en G5, men det blir nok en stund til.

 

Ettersom du har benyttet mac før så kjenner du jo alle fordelene og ulempene. OS X er flott. Jeg (min mening altså) har ikke sansen for Windows, men det finnes jo alternativer som, for eksempel Linux og *BSD, men da kan du jo ikke bruke noen av programmene du listet opp ...

 

Når du poster en slik post på dette forumet kan jeg avsløre hva svaret blir: Kjøp pc. Hadde du derimot postet spørsmålet på http://www.mac1.no hadde svaret muligens blitt anderledes. Og jeg skriver muligens, for til tross for at det er en gjeng Mac-entusiaster som henger der, er de noe mindre bastante i sine utsagn enn hva jeg har opplevd i lignenede tråder tidligere her på forumet.

 

Uansett valg, lykke til med ny datamaskin. Det er alltid moro med ny maskinvare :D

Endret av dansesareven
Lenke til kommentar
Hadde kanskje ventet et mer seriøst svar fra en av administratorene her på forumet Mr. Ueland. Skal ikke påstå at Mac er det beste for deg, men dette var et patetisk svar...

 

*offtopic*Vel, kanskje han har annet og gjøre enn å sitte å svare på ting de fleste andre her på forumet også kan. Ellers er det jo fint at du klager på hva som blir postet når det han sier faktisk er helst sant. Kort og enkelt, lett og skjønne. At han ikke gidder/har tid til å utdype seg er vel ikke noe problem. At han tar seg tid til å svare i heletatt er bra nok, at du skal komme å klage på det synes jeg bare er for mye.

 

Sorry for at ejg tar opp plass i tråden men jeg ble lettere provosert over at du kalte det patetisk

:ermm:

Lenke til kommentar
Hadde kanskje ventet et mer seriøst svar fra en av administratorene her på forumet Mr. Ueland. Skal ikke påstå at Mac er det beste for deg, men dette var et patetisk svar...

 

*offtopic*Vel, kanskje han har annet og gjøre enn å sitte å svare på ting de fleste andre her på forumet også kan. Ellers er det jo fint at du klager på hva som blir postet når det han sier faktisk er helst sant. Kort og enkelt, lett og skjønne. At han ikke gidder/har tid til å utdype seg er vel ikke noe problem. At han tar seg tid til å svare i heletatt er bra nok, at du skal komme å klage på det synes jeg bare er for mye.

 

Sorry for at ejg tar opp plass i tråden men jeg ble lettere provosert over at du kalte det patetisk

:ermm:

 

[OFFTOPIC]

Dersom man ikke har særlig med info å komme med, kan man like gjerne unnlate å svare. Det gjelder også administratorer. Har ikke inntrykk av at Mr. Ueland på noen måte har en tendens til å svare dårlig til vanlig.

 

Hadde forresten ventet at ordbruken min skulle få kritikk, og det er greit, for den var litt drøy, men nå mener jeg nå en gang (fortsatt) det jeg skrev.

[/OFFTOPIC]

 

Kommentar på MR. Ueland sine påstander:

 

Det finnes en del spill til Mac, men ikke på langt nær så mange som til AMD/Intel, men dette var da ikke hovedpoenget til Mnett heller (å spille altså).

 

Ser ingen grunn til at Mac ikke skal funke på et LAN. Iallfall om LANet ikke bare er beregnet for å spille spill som ikke finnes til MAc, for da har vel en Mac lite å gjøre der ...

 

[EDIT:] Skriver jo feil hele tiden ...

Endret av dansesareven
Lenke til kommentar

Ut i fra nicket mit skjønner dere kanskje at jeg personlig prefererer mac.

Mnett, siden du ikke har brukt mac os x vet jeg ikke om det er så mye å hente ved at du har brukt mac os 9,2 før. Det er svært forskjellig OS.

 

Det er et ganske godt fenomen at det ikke finnes mange spill til mac og det stemmer. Men det høres ikke ut til at du skal ha en spille maskin. Det er sant at en PC mest sansynelig ikke ville vært så dyr som en mac per Mhz.

 

Men en mac trenger ikke å koste alverden heller http://store.apple.com/Apple/WebObjects/no...1.2.1.0.0.0.1.0 det er en eMac. Den rimligste macen de har. Jeg vil sterkt fraråde deg i å kjøpe en brukt mac. De er ofte overpriset, og det er vanskelig å skaffe oppgraderings deler til.

 

Jeg kan ikke svare på spørsmålet ditt.

Bør jeg gå for en PC eller MAC?

 

Dette har mest med økonomi og hva du liker personlig. Men det finnes noen viktige aspekter som også bør vurderes, det er virus og spy ware. Dette slipper du heldig vis men en mac. Og de fleste programmer du trenger kan skaffes til mac.

 

Hvis jeg var deg noe jeg ikke er, ville jeg nok lent mot en mac, men uansett er det gøyt å få en ny maskin under taket.

Lenke til kommentar

Har en pc og en 12" powerbook. Alltid hatt pc og kjøpte powerbooken for snart ett år siden. Var speptisk til hvordan mac var, siden alle sier det bare er "for grafisk arbeid" osv. Men etter å ha brukt den så har dette snudd seg til glede.

Jeg synes mac er helt fantasisk å bruke (osx), har aldri hatt noen problemer med den, samtidig som jeg har mått reinstallere windows noen ganger, fått virus (selv med daglige oppdateringer av antivirus) og masse andre småproblemer som windows har. (explorer tar kvelden ofte og slike ting).

 

Nå som det er sagt så synes jeg pc er greit, jeg får gjort de tingene jeg trenger å gjøre, og siden jeg spiller så får jeg de nyeste spillene fort.

Jeg kjøpte ikke en laptop for å spille, men for at jeg skulle kunne jobbe på skolen.

 

Er så mye uvitenhet og ignorante "unger" som mener mac er dårligere enn alt, selv om det ikke engang har prøvd det. Men lest et par innlegg på nettet, hørt noen kompiser si det, eller kanskje prøvd en emac på skolen. Og seriøst, tror dere virkelig at man bare kan bruke en mus med bare en knapp?

 

Men du må bestemme selv, jeg ville kjøpt en ny mac. Mye mindre problemer med den, men da må du ofre litt av spill og fildeling på slikt "nivå" som det er på windows.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...