Gå til innhold

Ta 15000kr betalt for kveldstrelling hvitt?


Anbefalte innlegg

Heihopp. Har tilbrakt en del timer i en leilighet jeg har hjulpet med å pusse opp, hvor det er meningen at jeg skal få betalt for nevnte timer. Er tross alt maler av yrke fra før og synes ikke det er så gøy at jeg gjør det gratis på ettermiddagen. Antar det totalt er/blir en sum på ca 15000 kr. Har mer eller mindre fått bekreftet at det er mer jobb tilgjengelig om jeg ønsker det senere, for sannsynligvis ca samme sum. Litt uvisst hvor mye etter det igjen.

 

Denne personen jeg har jobbet for har et AS (leiligheten ligger under dette AS) og ønsker å betale meg gjennom det fremfor å ta ut penger av AS'et og gjøre det svart. Vi er enige om at jeg tar den samme timesprisen som før og bare plusser på de % som trengs for skatt etc. Jeg er helt med på dette, spesielt fordi det er snakk om mer jobb senere hvor det da blir enklere og ryddigere om jeg kan ta betalt hvitt. Det virker jo veldig enkelt og greit i teorien hvertfall at jeg bare tar ønsket timespris + XX prosenter for skatt etc.

 

Spørsmålet mitt er da hvordan jeg går frem enklest mulig? Skal jeg bare starte ENK med en gang og sende han faktura til AS'et etter hver jobb, eller hva er egentlig alternativene mine her? Be han betale meg som en trell i AS'et? Ønsker jo selvfølgelig minst mulig ekstra styr rundt det å jobbe litt ekstra her og der. Vil bare ha muligheten til å kunne tjene noen kroner om jeg kjeder men om kveldene.

 

Takk for meg.



Anonymous poster hash: 7688d...cea
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Han må ha en faktura for jobben. Tviler på oppdragsgiveren er interessert i å gjøre det om fra en oppdragsavtale til en ansettelsesavtale - lønn er tross alt betinget av et ansettelsesforhold. ENK er vel en grei løsning, så kan du bare bruke noe slikt som sendregning.no. Husk at du kan bli MVA-pliktig om beløpet nærmer seg 50.000.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...