Gå til innhold

Nye komponenter til eldre data


Anbefalte innlegg

Hei, har en data som begynner å dra litt på årene. Specs er som følgende:

 

i5-2500K m/ Corsair H70

Corsair Vengeance 8GB

ASUS Sabertooth P67 hovedkort

Gainward GTX 580, mener på at den ble kalt for GOOD edition, er i såfall varianten med 2 kjølere og 1,5GB minne

Corsair AX850 PSU

OCZ Vertex II 120GB ssd m 1 TB HDD av en sort som jeg ikke kommer på i farta

 

Bruker denne med en ASUS VG236HE. 1080p 120hz skjerm.

 

Lurer på hva som er mest valuta for pengene for oppgraderinger her. Spiller League of Legends i ny og ne, og ser at skjermkortet sliter litt med å holde 120fps stabilt på medium high er det vel.. Ønsker gjerne å kunne spille det makset med 120 fps.

 

Ser at en får tak i 580 for rundt 200-300 kroner av samme typen som jeg har, men en kan vel da slite med tearing o.l. Tipper at jeg heller ikke klarer å finne SLI broa som fulgte med hovedkortet. Ser at en og får f.eks. skjermkort som GTX 970 til rett over tusenlappen. Har egentlig ikke noe budsjett slik sett, men tenker at jeg er ute etter mest mulig for pengene. Legger og merke til at en må faktisk legge ganske mye penger i det hvis en vil ha noe som yter veldig mye mer enn skjermkortet jeg allerede har, hvis jeg skal ha noe butikk nytt. Likevel fristet RX Vega 56 skjermkortet meg litt. Noen tips eller innspill?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tanken min er at alle GPU oppgraderinger du gjør vil være fornuftig.. Bruker du noen kroner på det så kan du alltids ta det vidre til en ny PC senere. :) Så min anbefaling er at du kjøper det skjermkortet som gir mest FPS for penga...

 

Er temmelig kjedlig å kjøpe ett skjermkort til 1000,- kroner for å så kaste det ett år senere da man eventuelt har råd til å oppgradere resten av systemet... Så jeg ville ha kjøpt noe som sprenger budsjettet litt selv om ytelsen blir noe begrenset av en flaskehals.

 

MEN! Skjermkortene er svindyre for tiden, og det har mye med lav kronekurs og spekulanter i kryptovalutta... Så man kan vel håpe på at krptovalutta blir mindre attraktivt igjen... Når det roer seg litt med at det krypto fjaset tror jeg at prisene vil kunne gå ned, og nå som oljeprisen er på vei oppover vil trolig den norske kronen styrke seg noe mot dollaren.. Og da kan vi endelig handle inn litt billigere elektronikk igjen :)

 

Om ett års tid tror jeg vi kan kjøpe det meste vi ser til 20% lavere priser... Men det er bare min personlige spekulasjon :)

Endret av Krozmar
Lenke til kommentar

Slik jeg ser det er at det ikke er valuta for pengene i det hele tatt å kjøpe nytt grafikkort. Hvilket tenker du i såfall?

 

Kan legge til at å kjøpe et helt nytt system kommer jeg ikke til å gidde med det første. Så mye spiller jeg ikke, vil bare ha god nok framerate til det når jeg først spiller :wee:

Endret av ljosnes
Lenke til kommentar

Jeg har et Zotac 770 Amp edition kort, men skal oppgradere til 1080 snart :)

 

Skal rope ut her inne på tråden når jeg har råd til å oppgradere, så skal du få mitt 770 kort helt gratis :) (Tullinger på finn som ber så mye som 1500,- kroner for et ordinært GTX 770 kort) :p Er ikke verdt brøkdelen :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for tilbudet, men vil heller betale hvis det skulle vært aktuelt :w00t:

 

Hehe, nå fikset det seg faktisk med skjermkortet jeg har. Viste seg at når jeg hadde på medium, eller lavere enn dette gikk den i strømsparingsmodus eller hva en skal kalle det, og underklokket seg. Prøvde aldri på høyere settings grunnet fps på medium.. :dremel:

 

Så nå er alt av strømsparing slått av, og League of Legends på maks. +200 fps :tease:

Endret av ljosnes
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...