Gå til innhold

Love to hardwaredevice?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
3D Blaster PCI-kortet mitt, som lot meg kjøre Quake i 640x480 på en Pentium 133.

 

MVH Audun

Jeg hadde Diamond Monster, samma greia.

Det slemme er jo at det 3DFX kortet dugde ganske lenge.

Første LAN med det beistet der med "see-thru" effects i vannet på Quake og Heretic fikk folk til å måpe.

Lenke til kommentar

Det bare må være skjermen min, en Sony Trinitron Multiscan 400 PS 19". Den har jeg hatt i mange, mange år nå! Uansett hva jeg gjør eller spesielt gjorde før i tiden, det var en nytelse å få så klare, skarpe farver spredt over så pass stort område... :roll:

 

Ellers har min kjære, trofaste og særdeles pålitelige Plextor Plexwriter 12/4/32 SCSI brenner vært med meg i flere år en jeg kan huske. Kan ærlig talt ikke huske om jeg har hatt noen feilbrenninger i det hele tatt på denne! Og så ser den så bra ut da! :D

 

Dessuten, mitt Microsoft Natural Keyboard Pro har gitt meg mang en god opplevelse etter at mitt nå 13 - 14 år gamle Hewlett Packard (eller noe sånt) tastatur måtte gi tapt etter at pil ned og space-knappen sluttet å virke sånn helt plutselig :ermm:

 

Det var en trist dag det! :cry: Jeg brukte mye tid og faktisk litt penger på å redde det, men ingen var interesert i å hjelpe meg - da var jeg nedfor da! Tastene var akkurat passe faste, ingen idiotisk plastlyd eller "klikkelyd" som så mange av dagens tastaturer har...

 

Ellers, vel, jeg liker mine AKG K171 headphones og har et svært godt forhold til mine Klipsch 5.1 høytalere - det er simpelthen en nytelse å høre på musikk, se på TV på PC'en min og ikke minst spille spill! Lyden av "alt dette" som på en måte fyller rommet og du på en måte føler deg mitt i denne verdenen av lyd og sanseinntrykk som jeg ikke har opplevd så intenst før etter å ha prøvd en del andre systemer (Creative, Logitech og Altec Lansing)

 

Det er vel disse delene som har festet seg mest i minnet hos meg!

 

(Selvfølgelig liker jeg skjermkortet mitt også, et Gainward Ultra/ 750 XP Golden Sample PowerPack Ti-4600, litt av et navn og flott i sin nydelige røde gjennomførte farve, men har ikke noe sånt forhold til det. Det gjør meg ingenting spesielt å skulle bytte det ut nå om noen dager!)

 

Mvh,

 

Ice T

Lenke til kommentar
Heilt klart skjermkortet - er stolt av det :p

 

Hercules 3D Prophet 9800 PRO

Lyser kvalitet av det (bokstavelig talt) :D

er det fordi det er lys i vifta på skjermkortet du seier det eller?

 

hmmm er glad i musa og musmatta mi...

 

MS 3.0 og Func 1030...

Men også SCSI disken, fordi den er stille og yter meget bra.

Lenke til kommentar

Nettverkskortet som gir internett tilgang :p hehe

 

Synes alltid min PC kunne trengt noe, og jeg oppgraderer litt og litt, men for å ta komponenter jeg ikke kommer til å bytte med det første så blir det;

Audigy 2 Lydkortet

MS V3.0 optisk mus

NEC1300 DVD brenner

ATI HIS 9600Pro 128MB 3D-Kort

5.1 Logitech 640 surround høytalere

360W Chiftech PSU

 

Om jeg oppgraderer CPU, Hovedkort og RAM snart så er det vel teit å si at jeg er fornøyd med det jeg har nå, men det funker bra med Asus A7N8X V2.0 Deluxe Gold, AMD XP2500, TwinMos PC3200 512MB DDR RAM, Volcano 11XE. Sier seg selv at jeg ikke overklokker med disse komponentene.

 

Blir nok å satse på vannkjøling ganske snart og da bør kanskje noe byttes ut.

 

Leter for tiden etter bra Parabol tuner som PCI kort, det blir det første som skal kjøpes.

Lenke til kommentar

Har en egen forkjærlighet for en hel maskin jeg - den gamle tulip XT'n min. Den første maskinen jeg hadde, som jeg skrev det første maskinskrevne prosjektet levert inn til ungdomsskolen min på :)

Også den beste sjakkpartneren jeg har hatt.

 

Ellers har jeg ikke noe kjærlighetsforhold til ny hw. Den er bare et verktøy

Lenke til kommentar
Jeg husker når jeg hadde 2 X Voodoo2 kort. Koblet sammen og da fikk jeg 1024x768 i Half-Life. Husker det var en flott følelse. :xmas:

Definitivt. Hadde selv voodoo2. Revolusjonerede den gangen. Så ufattelig digg den gangen. Man kan jo ikke få samme følelse ovenfor noe nytt i dag som f.eks. 9800 Pro osv.

Lenke til kommentar
Jeg husker når jeg hadde 2 X Voodoo2 kort. Koblet sammen og da fikk jeg 1024x768 i Half-Life. Husker det var en flott følelse.  :xmas:

Definitivt. Hadde selv voodoo2. Revolusjonerede den gangen. Så ufattelig digg den gangen. Man kan jo ikke få samme følelse ovenfor noe nytt i dag som f.eks. 9800 Pro osv.

helt enig! + følelsen av å ha 3 grafikkkort i pc'en :love: Det kortet var overlegent og det herjet vel i nesten 2 år også! Noen som husker akkuratt hvor lenge det kortet ble sett på som bra?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...