Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Er R1 overkommelig for meg?


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg trenger råd ang R1-matte. Jeg gikk fra stryk i 1P til tre i S1. Tenker dere at det hadde vært mulig for meg å få (minst) en toer i R1? Jeg jobbet veldig hardt med S1 og tenkte selvfølgelig å jobbe minst like hardt med R1, men jeg har også andre fag å tenke på og vil ikke slite meg selv ut totalt heller. Grunnen til at jeg ønsker å ta R1 er at jeg da får bedre snitt enn om jeg hadde hatt både S1 og S2. Håper dere kan gi meg noen råd :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vanskelig å si uten å kjenne deg, men generelt vil jeg si at om du har et normalt godt "mattehode" så bør R1 og tilsvarende la seg gjøre med en del innsats. Med det sagt, du må nok regne med å legge ned en del arbeid i det om du ønsker å få greie resultater. Selv hører jeg nok til de som først på universitetet ble villig til å legge arbeidet som trengtes for å få gode resultater i slike fag, og du må nok regne med at det krever en del mer innsats enn en del "mykere" fag, med mindre du har interesser og evner innen matte. 

Lenke til kommentar

Uten å kjenne deg personlig høres det ut som du burde klare det. Hvor vidt R1 er enkelt kommer jo fra person til person men noen mener jo også R2 er enklere enn R1. Ut i fra det du skriver med at du gikk fra stryk til karakter 3 viser jo at du faktisk gadd å gjøre noe og med litt innsats hoppet du opp. Jeg er optimistisk og sier kjør på! 

Endret av flamethower1234
  • Liker 1
Lenke til kommentar

At du vil prøve å ta R1 tyder på at du vil inn på ett eller annet studie som krever litt matematikkunnskaper... å pugge seg til en 2’er i R1 kan «de fleste» klare. Å tilegne seg det faglige grunnlaget universitetet og høyskoler forventer at du har med bestått R1 er ikke nødvendigvis det samme.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...