Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Eksamen, stryk


Anbefalte innlegg

Er ferdig med vg3 nå og har fått stryk på en eksamen, Har sølfeligjg tenkt å klage, men lurer på hva skjer dersom karakteren ikke går opp? noen som har vært i en lignende situasjon? Er det et krav å ta opp eksamenen dersom jeg har tenkt å begynne på univeristet/høgskolen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

§ 3-34. Ny eksamen for elevar i vidaregåande opplæring

 

Ein elev som får karakteren 1 ved ordinær eksamen, har rett til ny eksamen i faget ved første etterfølgjande eksamen. Eleven beheld då standpunktkarakteren i faget.

 

Dersom eleven ikkje går opp til første etterfølgjande eksamen, må han eller ho ta faget som privatist, og standpunktvurderinga i faget fell bort.

Du må altså finne på noe annet enn å studere til høsten (med mindre klagen vinner frem).

 

Ta kontakt med skolen din om når neste eksamen arrangeres. Om det er et helt år til, så hadde jeg meldt meg opp i det som privatist allerede til høsten, i tilfelle du stryker en gang til.

 

Ting du kan gjøre det kommende året er FHS (dette får du studiestøtte for) og militæret.

Lenke til kommentar

Men vis jeg velger å ta faget som privatist, kommer jeg til å miste standpunktvurderinga i faget ?

Du må altså finne på noe annet enn å studere til høsten (med mindre klagen vinner frem).

Ta kontakt med skolen din om når neste eksamen arrangeres. Om det er et helt år til, så hadde jeg meldt meg opp i det som privatist allerede til høsten, i tilfelle du stryker en gang til.

Ting du kan gjøre det kommende året er FHS (dette får du studiestøtte for) og militæret.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...