Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvilken Lett MC?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Ding Dong" faktisk   :rofl:

 

Men ja, er enig. Yamaha har mye bra. Pålitelig og populært. MT125 er jo en sykkel som har fått gode kritikker. 

 

Hold deg unna ihjelkjørte ukjente sykler ja. Grøss og gru.

Hei! Sorry for sent svar.

 

Jeg vil helst kjøre fort, og jeg er ganske høy. Noe tips? 1.90 og veier 84kg.

Lenke til kommentar

Du må jo skrive hva du prioriterer. Ytelse? Komfort? Pålitelighet?

 

Vil uansett anbefale noe fra de store produsentene som Honda, Yamaha, Suzuki etc. Ligg for guds skyld unna ukjente merker som Hyoung Ding Dong, TMS og lignende.

Hei! Sorry for sent svar.

 

Jeg prioriterer ytelse, komfort og pålitelighet. Noen tips? Er 1.90 og 84kg.

Lenke til kommentar

Ytelse og pålitelighet er desverre ofte motsigelser på sykler. Totakterne er overlegne på ytelse, spesielt merker som KTM som i prinsippet er konkuransesykler med lys og gatedekk.

 

Skal du kjøre originalt har det ikke så mye å si siden alle er sperret til 15HK uansett.

 

4-taktsmotor: Stort sett bare å kjøre. Litt mer service (omtrent ubetydelig). Olje og oljefilter må byttes regelmessig.

 

2-taktsmotor: Enkle, men spreke motorer hvor det er lite som kan gå galt. Det lille som kan gå galt går uheldigvis galt relativt ofte. Enkle å reparere. Slipper hyppige oljeskift men du må stadig etterfylle olje. Girolje bør byttes en sjelden gang. Jeg bytter hvert skuddår. :p

Lenke til kommentar

Hei! Sorry for sent svar.

 

Jeg prioriterer ytelse, komfort og pålitelighet. Noen tips? Er 1.90 og 84kg.

 

Mange av lett-MC'ene er ganske små, så hvis komfort er en prioritet ville jeg sett på en pent brukt Honda Varadero. Og det er vel heller ingen som slår Honda på pålitelighet. Ytelse er vel kanskje midt på treet på disse men det er ikke så store forskjeller på utrimmede lett-MC'er.

Lenke til kommentar

Mange av lett-MC'ene er ganske små, så hvis komfort er en prioritet ville jeg sett på en pent brukt Honda Varadero. Og det er vel heller ingen som slår Honda på pålitelighet. Ytelse er vel kanskje midt på treet på disse men det er ikke så store forskjeller på utrimmede lett-MC'er.

Vet du om noen andre som er nokså store, men ser mindre femi ut? :)

Lenke til kommentar

Forskjellen på hva i forhold til hva? Det beste er jo at du finner noen alternativer, og deretter drar ut til forhandlere for å prøvesitte syklene. Går du inn på produsentenes sider kan du også finne mål på setehøyde også videre.

Takk for svar! 

 

Har du noen flere sykler du vet om som man kan sitte på? 

Lenke til kommentar

Vet du om noen andre som er nokså store, men ser mindre femi ut? :)

 

Hehe, har ikke vurdert femininiteten. Bare så på sykkel til sønnen min for et par år siden og da snakket de om at Varaderoen var den eneste lett-sykkelen som var behagelig for lange personer. Guttungen er atskillig kortere enn deg og endte opp med en CBR, den er tøffere men er liten og ser ganske mopedaktig ut ved siden av en Varadero.

 

Sjekk https://www.motorkari.cz/tema/?t=128824  for illustrerende bilder.

Endret av toffo
Lenke til kommentar

Hei! Sorry for sent svar.

 

Jeg prioriterer ytelse, komfort og pålitelighet. Noen tips? Er 1.90 og 84kg.

 

 

Du må bestemme deg for hva du skal prioritere. Nå snakker du mest om utseende. Jeg er redd du bare får 2-3 ønsker oppfylt i en og samme sykkel. :-D

Lenke til kommentar

Hehe. Jeg likte veldig godt Yamaha WRX 125. 

 

Noen som kan fortelle meg litt mer om den? :)

Samme motoren som Yamaha har i MT-125 og YZF125r. Utprøvd og pålitelig med andre ord. 15hk og topper vel ut på 110-120km/t om jeg ikke husker riktig feil. Setet er høyere over bakken enn på MT og YZF, og du sitter mer oppreist. Så fra 90 km/t og oppover kjenner du vinden ganske godt i overkroppen.

 

Ellers er den kurant som pendlersykkel, og kan samtidig herjes litt med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...