Gå til innhold

[Løst] Hjelp til oppsett/struktur av wmware, windows server hp


Anbefalte innlegg

Hei,

Trenger litt hjelp og tips vedr. oppsett av en ny server HPE ProLiant ML350 Gen10

og windows server 2016.

Har så langt installert Esxi 6.7 hypervisor i bunnen.


På servern skal 6 ulike brukere ha tilgang kun over RDP, RDS, eller terminal server eller hva det nå enn kalles.

Hver bruker skal ha sitt eget skrivebord/brukerfiler. Også skal de ha tilgang på felles software som outlook, visma buisness, samt ett par andre program.

Spørsmål:
- Nå som jeg har wmware lønner det seg vel og dele opp ting litt, så ikke alt blir installert på en og samme server? Er det slik og forstå at jeg bør installere flere ulike VM's med windows server 2016 installasjonen på, også med ulike services som terminal server, sql server etc?

- Om noen vil bistå med noen timer hjelp mot betaling så skrik ut :)

 

po6ip8R.png

Endret av eNgage
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Datacenter Edition
Datacenter Edition licenses include unlimited virtualization rights. You have the use rights to run an unlimited number of virtualized instances of Windows Server on the licensed server."

Så da kan jeg vel installere flere på samme lisensen..


16x2 gb, så har 32gb tilgjengelig..

Lenke til kommentar

"Datacenter EditionDatacenter Edition licenses include unlimited virtualization rights. You have the use rights to run an unlimited number of virtualized instances of Windows Server on the licensed server."

Så da kan jeg vel installere flere på samme lisensen..

16x2 gb, så har 32gb tilgjengelig..

Det betyr at du kan bruke windows server datasenter edition rett på jernet . Og i den windows serveren installere og kjøre «microsoft hyperv» og ha flere instanser med windows server på server 2016 m/ Ms hyperV ovenpå.

Ikke å ha vmware esxi i bunn med flere instanser av den serveren oppå vmwares hypervisor.

Endret av syar2003
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...