Gå til innhold

Lovecraft-skrekk på Mars får mest i statsstøtte


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vel og bra. Men stusser litt over disse kulturkrava.
 
I tillegg må spillene oppfylle minst tre av fire såkalte kulturkrav: Spillets manus må originalt være på norsk eller samisk, hovedtemaet må være knyttet til norsk historie, kultur eller samfunnsforhold, handlingen må utspille seg i Norge (eller et annet EØS-land) og vesentlige bidrag må komme fra utviklere bosatt i Norge (eller et annet EØS-land). Norsk filminstitutt gir heller ikke støtte til spill med aldersgrense 18 år.

 

Det er jo bra med spill retta mot barn og unge. Samme med nordisk historie osv.. Men dette burde være opp til utvikleren mener jeg. Hva med å heller gi litt ekstra i støtte til de som velger dette? Burde vel være en grei gulrot.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vel og bra. Men stusser litt over disse kulturkrava.

 

 

I tillegg må spillene oppfylle minst tre av fire såkalte kulturkrav: Spillets manus må originalt være på norsk eller samisk, hovedtemaet må være knyttet til norsk historie, kultur eller samfunnsforhold, handlingen må utspille seg i Norge (eller et annet EØS-land) og vesentlige bidrag må komme fra utviklere bosatt i Norge (eller et annet EØS-land). Norsk filminstitutt gir heller ikke støtte til spill med aldersgrense 18 år.

 

Det er jo bra med spill retta mot barn og unge. Samme med nordisk historie osv.. Men dette burde være opp til utvikleren mener jeg. Hva med å heller gi litt ekstra i støtte til de som velger dette? Burde vel være en grei gulrot.

Har ikke gjort opp min mening rundt dette 100%, men jeg føler at det gir mening at det må relateres til Norge/Norden eller noe lignende. Hvorfor skal man ellers få støtte fra et norsk kulturfond?

 

Det eneste jeg stusser over er aldersgrensen. Det burde ikke være null-toleranse på 18 års aldersgrense, men heller at det er litt strengere. MÅ spillet ha 18 års-grense år for å fortelle historien? En del spill trenger friheten i vold, banning, seksuelt innhold eller lignende mens andre gjør det unødvendig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...