Gå til innhold

Forseint å søke etter en sommerjobb?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg fikk et tilbud av å jobbe i Nille for noen par måneder siden, selvfølgelig takket jeg et ja, men dessverre har jeg ikke lenger den muligheten for å jobbe der og jeg må derfor takke et nei. Jeg lurer nå på om det er fortsatt mulig å skaffe seg sommerjobb selv om jeg er litt seint ute nå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er fortsatt mulig å skaffe seg sommarjobb, men det er sjølvsagt vanskelegare no.

Potensielle sommarjobbar vil no begrense seg til sommarjobbar der det er andre som har trekt seg frå jobben i siste liten (slik som du gjorde i Nille-jobben), eller til arbeidsplassar som enten ikkje hadde tenkt å tilby sommarjobb eller som av ein eller anna grunn ikkje har annonsert i god tid.

Beste rådet til deg i din situasjon er at du prøver å være litt pågåande med å oppsøke potensielle arbeidsplassar.

No har du nok størst sjangs for å få deg jobb med å møte sjefen ansikt til ansikt.

Særleg god sjangs for å få deg jobb har du dersom du klarer å kome i kontakt med ein sjef som treng ein sommarvikar på grunn av plutselig fråfall og som ikkje enda har rukket å annonsere jobben.

Husk også å legge igjen kontaktinfo slik at du kan bli kontakta på kort varsel om ein arbeidsgiver skulle få eit plutselig behov for feriehjelp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...