Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Har kun lyst på en type kvinner?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Regner ikke med at det er uvanlig å ha en preferanse. Det eneste som sikkert er "uvanlig" som sådan er at det vi normalt sett anser som "pent" og "attraktivt" er trekk som skal utsondere sunnhet og avkoms evne til å overleve.

 

En slank og definert kropp er i utgangspunktet en frisk kropp som vi er programmert til å ville knulle.

Men programmet kan overstyres av brukerfeil og malware - og det er vel selve definisjonen på vårt samfunn :)

 

Det hadde vært interessant om det fantes et studie som prøver å ta stilling til hvorvidt mennesker som tiltrekkes "abnormalt" utseende også har en tendens til å ha lav selvtillit og som sådan ubevisst "lander" på en preferanse som ikke innebærer like mye konkurranse.

Endret av Invader Zim
Lenke til kommentar

Tror du virkelig selvtilliten/selvbildet mitt gjør at jeg siden tidlig tenårene har vært tiltrukket overvektige?

 

Anonymous poster hash: ee995...325

Jeg personlig mistenker at det kan være en faktor og synes det kunne vært interessant med en slik studie. Men det er bare du som kan gå inn i deg selv og vurdere om det kan ligge noe i det.

 

Når det gjelder lav selvtillit så mener jeg ikke nødvendigvis en negativ, unnvikende personlighet. De fleste av oss måler oss selv utifra hva vi ser rundt oss, kategoriserer oss innenfor en bredde på en skala og justerer våre forventninger deretter.

 

Vi kjenner vel alle han tjukke, late typen som sikter etter stjernene og med mindre han har andre egenskaper som veier opp (som f.eks masse penger) så er han singel lenge.

 

Jeg bare forsøker å rasjonalisere meg frem til det utifra hva jeg har lest om hvordan dyreriket velger partnere og hvordan selektiv evolusjon i teorien skal fungere.

Vi er jo tross alt bare dyr, selv om de fleste setter oss på en pedestall som liksom skal heve oss over naturlovene, så i utgangspunktet skal alt som gjelder for dyra også gjelde for oss. (Men så kommer selvfølgelig vårt samfunn og forskjellige kulturer og kompliserer alt oppå der).

 

 

Dama mi, for eksempel, er smellvakker og har den kroppen, men hun har slitt med et forvrengt kroppsbilde i alle år og føler seg ikke pen. Så derfor fikk jeg henne :p

Endret av Invader Zim
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Aner ikke hvor vanlig det er, men jeg har det på samme måte. Har så lenge jeg kan huske, mest sannsynlig fra jeg ble kjønnsmoden, likt asiatiske jenter. Kall meg gjerne en seksualrasist. Til tross for 20+ partnere har jeg aldri hatt sex med en hvit kvinne. I mitt hode er de for maskuline. De klarer aldri ha den naturlig slanke og elegante kroppen til en asiater.

 

Da jeg nærmet meg slutten av 20-årene tok jeg steget helt ut, og flyttet til Asia. Det er her jeg hører hjemme.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Regner ikke med at det er uvanlig å ha en preferanse. Det eneste som sikkert er "uvanlig" som sådan er at det vi normalt sett anser som "pent" og "attraktivt" er trekk som skal utsondere sunnhet og avkoms evne til å overleve.

 

En slank og definert kropp er i utgangspunktet en frisk kropp som vi er programmert til å ville knulle.

Men programmet kan overstyres av brukerfeil og malware - og det er vel selve definisjonen på vårt samfunn :)

 

Det hadde vært interessant om det fantes et studie som prøver å ta stilling til hvorvidt mennesker som tiltrekkes "abnormalt" utseende også har en tendens til å ha lav selvtillit og som sådan ubevisst "lander" på en preferanse som ikke innebærer like mye konkurranse.

Jeg har lest at hvis en mann ser en kvinne med timeglassfigur så aktiveres belønningssenteret i hjernen. Ergo, vi er programmert til å ville prokreere med damer med timeglassfigur. Jeg vil tro at det er fordi brede hofter assosieres med gode egenskaper til å bringe frem et barn, bred over brystet, aka brystfager betyr at hun kan supplere det potensielle avkommet med melk, og en litt smalere mage rett og slett assosieres med at hun ikke er for overvektig, noe som ikke er gunstig i forhold til å bli gravid. Dette er gener som man er programmert til å være tiltrukket av. Men så klart er alt individuelt, og mange i dag har "fetisher" som ikke stemmer med disse synene overhodet, men som har blitt utviklet som følge av miljø. Jeg har også lest at symmetri også er en faktor for tiltrekning, og det har med gener å gjøre det også. Man vil instinktivt at vår partner har så gode gener som mulig, slik at avkommene blir så bra som mulig. Evolusjon.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...