Gå til innhold

Marked for antikvariske deler?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har benyttet dagen til å rydde litt i ei bod, og kom over flere kasser med antikvariske datakomponenter, det meste tilleggskort, prosessorer, kjølere og mye annet, det meste nytt.

Er det et marked for slikt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva slags årstall snakker vi om her? Det at du nevner kjølere får meg til å tenke på at dette ikke er så gammelt. Husker jo fortsatt godt CPUer som ikke hadde kjøling.

Skrevet

Hva slags årstall snakker vi om her? Det at du nevner kjølere får meg til å tenke på at dette ikke er så gammelt. Husker jo fortsatt godt CPUer som ikke hadde kjøling.

Ca 1995-2005

Skrevet

Det kan være et lite marked for det, men det er nok mest for folk som kanskje vil ta vare på komponentene i mange år i håp om at verdien øker med tiden.

Kan du ikke legge ut noen bilder, så man ser hva det er? Litt enklere å finne eventuell verdi da.

@RRhoads

Hvor gammel er du egentlig :D

CPU uten kjøler, da snakker vi 486? Jeg husker ikke om jeg hadde kjøler på min 486DX2 66MHz, men jeg hadde det på AMD K6 233MHz på slutten av nittitallet. 

Skrevet (endret)

@RRhoads

Hvor gammel er du egentlig :D

CPU uten kjøler, da snakker vi 486? Jeg husker ikke om jeg hadde kjøler på min 486DX2 66MHz, men jeg hadde det på AMD K6 233MHz på slutten av nittitallet.

Snart 40. :) Det er mulig det var heatsink på din DX2 66, da det var omtrent der de begynte med passiv kjøling. Jeg hadde en 486 SX 33 uten heatsink. :) Endret av RRhoads
  • Liker 1
Skrevet

Ja, det er en del som bygger seg en PC med MS Dos 6.22 og bruker den til gamle spill. Passer fint til en 14" CRT med 800X600 oppløsning for en skikkelig retro følelse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...