Gå til innhold

Del 3 av Orac³ er ute!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er utvilsomt verdens kuleste plexikasse det der ja. Men fyren skal få en artig jobb med å holde den så blank og pen da =) Masse som må pusses og han kan ikke ha noen fingermerker på den skjønnheten der. Og så var det å få (farge?) et hovedkort som matcher i fargene da.

I del 4 som er på forumet valgte han Abit IC7-G, synes han gjorde et godt valg jeg :thumbs:

Lenke til kommentar
Er utvilsomt verdens kuleste plexikasse det der ja. Men fyren skal få en artig jobb med å holde den så blank og pen da =) Masse som må pusses og han kan ikke ha noen fingermerker på den skjønnheten der. Og så var det å få (farge?) et hovedkort som matcher i fargene da.

Han skal stealthe hovedkort og PCI porter hvis alt går etter planen :)

Lenke til kommentar

Jeg skal ikke påstå at det er et ryddig kabinett, men dette er jo heller ikke en vanlig datamaskin. Hele poenget er jo at det skal være noe inni som vises, og i en vanlig pc er det masse tomrom. Derfor synes jeg at modden har oppnådd sitt mål. Det skal se ut som en ganske avansert sci-fi inspirert datamaskin, men samtidig være en ganske så rå pc. Dette er forresten det eneste fine plexi-kabinettet jeg noen gang har sett.

Lenke til kommentar

Jeg er veldig betatt, og tildels inspirert av dette prosjektet. Men jeg synes også det ble litt mye ledninger nå mot slutten. Men det blir nok mye bedre når de kommer på sine respektive plasser.

 

Uansett er dette casemod kunst på aller høyeste plan! Jeg har også sansen for at han bruker et konvensjonelt kabinett. Da først er egentlig betegnelsen casemod riktig!

Det finnes flere sinnsyke prosjekter der ute som er bygd opp helt fra grunnen av, og har ymse fasonger som minner om alt annet enn en datamaskin. Det kan man virkelig kalle for kunst, men det mister også mye av "datapreget" Nå skal det jo sant sies at det overhodet ikke er noe galt i det, men man kan egentlig ikke kalle det en mod, men heller et byggverk. Orac et en mod, og noe av det aller aller beste :yes:

Lenke til kommentar
Jeg er veldig betatt, og tildels inspirert av dette prosjektet. Men jeg synes også det ble litt mye ledninger nå mot slutten. Men det blir nok mye bedre når de kommer på sine respektive plasser.

Synes også det blir for mye kabler. Fikk derfor en syk idè om å kle innsiden av ene veggen med egenlaget printboard for å kutte ned på kablingen :idea:

 

Hvem blir først ute med fullstendig skult kabling ?

Endret av 356speedster
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...