Gå til innhold

Advarer mot dommedags-scenario om få år: – Vi må tenke på dette som en pandemi, sier NATO-admiral


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det snakkes om incentiver for utdanningsinstitusjoner for å utdanne til noe samfunnet trenger, eksempelvis it-sikkerhet. Hva med de som utdanner seg, har de noe ekstra incentiver for å velge it-sikkerhet fremfor noe annet fag?

 

Selvfølgelig "garantert" jobb, sett at flere satset på nyutdannede. Lønnen er vel ikke betydelig høyere enn andre høyere utdanninger heller.

Lenke til kommentar

"Wheeler viser blant annet til at amerikansk helseteknologi er sikret med eldgammel og falleferdig sikkerhetsinfrastruktur. "

Muligens jeg er helt grønn her, men må alle enheter ved f.eks ett sykehus være koblet til internett?

Kan ikke kristiske systemer bli satt på ett lokalt vlan hvor maskinene står tilkoblet strenge ACL`er som tilsier at du ikke kommer deg utenifra og inn for å lage bøll?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Wheeler viser blant annet til at amerikansk helseteknologi er sikret med eldgammel og falleferdig sikkerhetsinfrastruktur. "

Muligens jeg er helt grønn her, men må alle enheter ved f.eks ett sykehus være koblet til internett?

Kan ikke kristiske systemer bli satt på ett lokalt vlan hvor maskinene står tilkoblet strenge ACL`er som tilsier at du ikke kommer deg utenifra og inn for å lage bøll?

 

Siden databasene ligger i India eller Bulgaria, så må de nok det... Hvorfor de ikke har egen dba? Tja...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

"Om vi ikke kjapt får kontroll på livsviktig helse-, transport, og samfunsinfrastruktur står vi overfor et dommedags-scenario, mener internasjonale sikkerhetseksperter. "

 

ikke helt sikker på hvem "vi" er, men jeg tror det er lurest å ikke gi de kontrollen over livsviktig helse-, transport, og samfunsinfrastruktur bare fordi de hadde hastverk med å stoppe dommedagen.. lol

 

hastverk er lastverk..

Lenke til kommentar

"Om vi ikke kjapt får kontroll på livsviktig helse-, transport, og samfunsinfrastruktur står vi overfor et dommedags-scenario, mener internasjonale sikkerhetseksperter. "

 

ikke helt sikker på hvem "vi" er, men jeg tror det er lurest å ikke gi de kontrollen over livsviktig helse-, transport, og samfunsinfrastruktur bare fordi de hadde hastverk med å stoppe dommedagen.. lol

 

hastverk er lastverk..

 

det er nemlig ikke 1 gruppe som skal ha kontroll over slikt.

det hadde jo vært krise om den ene gruppen ble satt ut av spill..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...