Gå til innhold

Hurtigtest: Xiaomi Redmi Note 5 - Snapdragon 636, 4Gb/64Gb telefon til ca $200!


Anbefalte innlegg

Oneplus 6 sitt "Oxygen OS" er grunn nok til å velge den anyday.

Latterlig rask på alt.

 

Forøvrig er Oneplus eneste produsenten som tillater rooting uten at man mister garantien, så om man av en eller annen grunn ikke skulle like Oxygen OS kan man installere Linage OS eller noe annet ønskelig uten problemer.

Hva mener du rooting har med flashing av custom OS å gjøre?

 

Så lenge man kjøper telefonen i Norge så har man forsåvidt fortsatt uansett reklamasjon.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva mener du rooting har med flashing av custom OS å gjøre?

 

Så lenge man kjøper telefonen i Norge så har man forsåvidt fortsatt uansett reklamasjon.

Må gjerne roote for å kunne legge inn custom revovery, så man kan flashe ny rom

Ikke sikkert det er nødvendig på Oneplus sine enheter, men man må gjøre det på Samsung og slike som ofte låser ned hele boot partisjonen.

 

Og nei, sender man f.eks inn en Samsung på service så vil dem nekte å fikse den om det står rød skrift på skjermen at revovery flag har blitt trigget.

 

Har man root og custom kernel kan man justere hvilke spenninger CPU skal ha til en hver tid, og justere masse batteristæsh som man ikke burde røre om man ikke virkelig vet hva man gjør. Derfor frafaller garanti om man har lekt seg. På Min Nexus 4 fikk jeg deaktivert upper battery limit så jeg fikk skvisa inn litt ekstra strøm på batteriet i bytte mot levetid. Kunne nok ikke levert den inn etterpå å klaga på dårlig batteri liksom.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Må gjerne roote for å kunne legge inn custom revovery, så man kan flashe ny rom

Ikke sikkert det er nødvendig på Oneplus sine enheter, men man må gjøre det på Samsung og slike som ofte låser ned hele boot partisjonen.

 

Og nei, sender man f.eks inn en Samsung på service så vil dem nekte å fikse den om det står rød skrift på skjermen at revovery flag har blitt trigget.

 

Har man root og custom kernel kan man justere hvilke spenninger CPU skal ha til en hver tid, og justere masse batteristæsh som man ikke burde røre om man ikke virkelig vet hva man gjør. Derfor frafaller garanti om man har lekt seg. På Min Nexus 4 fikk jeg deaktivert upper battery limit så jeg fikk skvisa inn litt ekstra strøm på batteriet i bytte mot levetid. Kunne nok ikke levert den inn etterpå å klaga på dårlig batteri liksom.

Aldri opplevd å måtte roote en samsung telefon for å flashe rom eller legge inn custom recovery, og har hatt mer eller mindre alle mobilene fra s2 til s9+...

 

Det spørs jo klart hvor smart du er og hva du har gjort, de nyere samsung modellene har en efuse som bryter ved rooting, du kan fortsatt flashe custom rom og så flashe stock rom igjen før du sender den inn, og i følge norsk lov skal du også kunne sende den inn med custom rom, men da kan det ikke være slike trivielle klager som du nevner.

 

Leverte selv inn en s2 flere ganger med custom rom hvor minijack var ødelagt.

Lenke til kommentar

Aldri opplevd å måtte roote en samsung telefon for å flashe rom eller legge inn custom recovery, og har hatt mer eller mindre alle mobilene fra s2 til s9+...

 

Det spørs jo klart hvor smart du er og hva du har gjort, de nyere samsung modellene har en efuse som bryter ved rooting, du kan fortsatt flashe custom rom og så flashe stock rom igjen før du sender den inn, og i følge norsk lov skal du også kunne sende den inn med custom rom, men da kan det ikke være slike trivielle klager som du nevner.

 

Leverte selv inn en s2 flere ganger med custom rom hvor minijack var ødelagt.

Mye mulig man ikke trenger root, men det kan forenkle prosessen med å bare få installert TWRP i det minste.

 

På min gamle Note 4 kommer det en rød skrift ved hver boot med beskjed om at telefonen har blitt tuklet med, så skal man leke med Samsung nyere enn det kan man bli plaget iallefall.

 

Men skal sies at det begynner å bli en stund siden jeg har lekt med dette. Gikk over til Oneplus for ett år siden og deres telefoner leveres jo med "custom rom" uten bloatware så da trenger man ikke.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...