Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg får TV levert av Viken Fiber og har en ZyXEL P2812 hjemmesentral. Dekoderen står plugget inn i en av TV-portene på hjemmesentralen som er i bromodus. Etter en del testing fant jeg ut at dekoderen kun fungerer når bromodus er av. Jeg har snakket med Viken Fiber og de sa at det er et kjent problem som de jobber med å løse, men som de ikke kan si når kommer til å bli løst. TV-abonnementet mitt ble aktivert den 23. mai og jeg har opplevd problemet siden det.

 

Er det noen andre med P2812 som opplever det samme?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har samme hjemmesentral og samme problem som deg. Borettslaget har inngått ny avtale med Viken Fiber som gjør at vi får den nye TV-løsningen til Altibox. De nye dekoderne skal etter planen bli aktivert for dette 01.06, men jeg snakket med kundeservice og fikk de til å aktivere den litt tidligere.

 

Helt siden jeg flyttet inn i leilighet for to år siden har jeg hatt ZyXEL P2812 hjemmesentralen som stod igjen fra forrige beboer, men den fungerte ikke for fem flate øre når det kom til nettet, så jeg måtte sette opp egen Asus router og omgå hele hjemmesentralen. Fant ut av hvordan gjøre dette ved hjelp av freak.no sin Altibox tråd, med å sette opp vlan osv, men dette vet jeg ikke helt hvordan jeg får til med den nye løsningen til Altibox, så ser ut som jeg må nå faktisk gå gjennom deres hjemmesentral, i hvert fall inntil jeg finner ut hvordan jeg får til løsning med å sette opp direkte fra mediekonverter boksen på veggen inn i min egen router.

 

Jeg får "ethernet ikke koblet til" og "Error #102000: Unknown Error" ved oppstart av dekoderen når den står i bridge mode. Er dette samme som du får? Spurte de på facebook, og fikk dette til svar: "OK, det ser ut som vår teknisk avdeling jobber med en oppdatering som løser dette problemet. Den skulle være klar i løpet av denne uken. Hvis du enda har problemer på mandag så ta kontakt igjen. I mellomtiden må du ha av bromodus om det skal fungere. Det kan være at det fikser seg over midnatt, i morgen eller natt til mandag."

Endret av Kadmium
Lenke til kommentar

Natt til mandag har kommet og gått, og enda har det ikke blitt løst. Oppdatert respons jeg nettopp fikk fra kundeservice: "Ser at våre teknikkere jobber fremdeles med saken. og ser her at de sender ut en oppdatering med estimert tid til 31.05 for som forhåpentligvis skal ta knekken på problemet."

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Nye altibox og  ZyXEL P2812 hjemmesentral. Etter en del testing finner jeg ut at dekoderen med nye altibox kun fungerer når bromodus er av. Ekstern ruter internett vil da ikke virke.

 

Å kjøre wifi på denne sentral er ikke bra. Dårlig forbindelse. Må si at denne sentral er noe av det dårligste produktet jeg har vært borti.

 

Da sammenlikner jeg  denne med FMG sentralen som er så mye bedre.

 

Når man har bromodus på så virker ikke dekoder med nye altibox. Kun internett med eksteren ruter.

Man får "ethernet ikke koblet til" og "Error #102000: Unknown Error" ved oppstart av dekoderen når den står i bridge mode.

 

Hvorfor skal denne hjemmesentral være så vanskelig . FMG sentralen er mye lettere.

 

Altibox har ikke klart å finne ut av problemet enda. Flere som har kommet borti dette problemet?

Dette er bekjente av meg som opplever dette. De føler vel litt frustrasjon at man ikke finner ut av dette.

 

Det må være noe spesielt som må gjøres med denne sentral eller?  Trenger sentralen sofware oppdatering som kundeservice ikke har gjort?

Er det noen andre med P2812 som opplever det samme?

 

Fmg sentralen som jeg har er en lek i forhold da alt virker etter 5 minutter etter oppkobling. Med og uten bromodus.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Nye altibox og ZyXEL P2812 hjemmesentral. Etter en del testing finner jeg ut at dekoderen med nye altibox kun fungerer når bromodus er av. Ekstern ruter internett vil da ikke virke.

 

Å kjøre wifi på denne sentral er ikke bra. Dårlig forbindelse. Må si at denne sentral er noe av det dårligste produktet jeg har vært borti.

 

Da sammenlikner jeg denne med FMG sentralen som er så mye bedre.

 

Når man har bromodus på så virker ikke dekoder med nye altibox. Kun internett med eksteren ruter.

Man får "ethernet ikke koblet til" og "Error #102000: Unknown Error" ved oppstart av dekoderen når den står i bridge mode.

 

Hvorfor skal denne hjemmesentral være så vanskelig . FMG sentralen er mye lettere.

 

Altibox har ikke klart å finne ut av problemet enda. Flere som har kommet borti dette problemet?

Dette er bekjente av meg som opplever dette. De føler vel litt frustrasjon at man ikke finner ut av dette.

 

Det må være noe spesielt som må gjøres med denne sentral eller? Trenger sentralen sofware oppdatering som kundeservice ikke har gjort?

Er det noen andre med P2812 som opplever det samme?

 

Fmg sentralen som jeg har er en lek i forhold da alt virker etter 5 minutter etter oppkobling. Med og uten bromodus.

Alle hjemmesentralene altibox Identiske i forhold til Internett og TV signaler. Hjemme sentralen deler linjen til TV signaler og nett. Men at altibox har hatt problemer med dette er ekstremt lite troverdig. Det som er mest sannsynlig skjedd at at provisioning/ datasystemet som åpner og lukker porter har en Bugg. Dermed må de inn på noden hvor abonnementet tilhører og porten du er koblet til og manuelt overstyre. Dette gjør de helst ikke og venter da heller på en oppdatering av datasystemet. Klar over at dette er litt slapt!

I tillegg pushet de tjeneste til sentralen din på nytt så den fikk en ny profil og dermed funket TV.

 

På xyxzel får du også nett på TV portene. Fmg var den første sentralen som tilpasset seg brukeren utstyr. Dvs TV portene kan også være nett porter.

 

Har montør vært og satt opp en fiber switch hos deg kan du faktisk kjøpe din egen fiber switch/hjemmesentral og sette opp den. Bare å ringe til de med Mac adressen så de må godkjenne den. Du får en liste av de med godkjent utstyr ved å ringe den enkelte lokale leverandør.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...