Gå til innhold

Deksel eller folie


Anbefalte innlegg

Jeg har tatt i bruk en Huawei P20 pro. Bruker det medfølgende gummidekselet foreløpig.

 

Synes telefonen er absolutt penest uten noe form for deksel. Baksiden er av glass, og er dermed noe glatt. Folie på baksiden fra eksempelvis dBrand kunne hjulpet for det.

 

Jeg klarer ikke å bestemme meg for å bruke telefonen uten noe, med folie på baksiden eller deksel.

 

Noen tanker om dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Jeg har lenge tenkt at det må finnes en type "antisklimatte" eller belegg man kan klippe til og lime bak på telefonen. Det er håpløst å legge fra seg telefonen på dashbordet i bilen og i båten osv. uten at den seiler i bakken.

Jeg har også blitt allergisk mot deksler som ødelegger mobilopplevelsen og designet man betaler tusenvis av kroner for, og liker absolutt telefoner uten deksel best.

Noen som har tips til hva som kan egne som anti-skli bak på telefonen? 

 

(jeg skal umiddelbart google dBrand som TS nevner)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Kjekke greier - men jeg lurer på om noen av dem har noe som helst anti-skli effekt?

Jeg synes det fra Amazon blir mer som et helt deksel, men jeg ønsker bare en liten rektangulær firkant jeg kan "lime" fast bak, og som enkelt kan byttes når den blir skitten eller ødelagt.

 

(Hmm, klippe til en musematte eller tilsvarende tro)

Noen som har forslag til type lim som kan benyttes og som enkelt kan fjernes uten at hele baksiden på telefonen blir stygg og ødelagt?

Lenke til kommentar

Fant ett bilde av min Oneplus 5 med skin. Ble utrolig bra og enkelt å klistre på og mobilen ble mye enklere å holde.

Kosta en 80kr eller noe slikt hos Xtremeskins og kom i postkassen etter noen dager. Brukte noe kuponger jeg fant på facebook eller noe slikt for å få rabatt. Ble etter noen måneder ødelagt av varmeapparatet på bilen  (for mye varme for lenge rett på mobilen) så jeg rev det av. Levner ingen limrester eller noe slikt heller.

 

2KxFOJo.jpg

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Kjekke greier - men jeg lurer på om noen av dem har noe som helst anti-skli effekt?

 

Jeg synes det fra Amazon blir mer som et helt deksel, men jeg ønsker bare en liten rektangulær firkant jeg kan "lime" fast bak, og som enkelt kan byttes når den blir skitten eller ødelagt.

 

(Hmm, klippe til en musematte eller tilsvarende tro)

 

Noen som har forslag til type lim som kan benyttes og som enkelt kan fjernes uten at hele baksiden på telefonen blir stygg og ødelagt?

Legg på et skin, og fest det du vil på skinnet
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

 

Kjekke greier - men jeg lurer på om noen av dem har noe som helst anti-skli effekt?

 

Jeg synes det fra Amazon blir mer som et helt deksel, men jeg ønsker bare en liten rektangulær firkant jeg kan "lime" fast bak, og som enkelt kan byttes når den blir skitten eller ødelagt.

 

(Hmm, klippe til en musematte eller tilsvarende tro)

 

Noen som har forslag til type lim som kan benyttes og som enkelt kan fjernes uten at hele baksiden på telefonen blir stygg og ødelagt?

Legg på et skin, og fest det du vil på skinnet

 

PLING - dagens beste :)

Lenke til kommentar

Man får utrolig tynne deksler i dag, merker nesten ike

 

 

 

Kjekke greier - men jeg lurer på om noen av dem har noe som helst anti-skli effekt?

Jeg synes det fra Amazon blir mer som et helt deksel, men jeg ønsker bare en liten rektangulær firkant jeg kan "lime" fast bak, og som enkelt kan byttes når den blir skitten eller ødelagt.

(Hmm, klippe til en musematte eller tilsvarende tro)

Noen som har forslag til type lim som kan benyttes og som enkelt kan fjernes uten at hele baksiden på telefonen blir stygg og ødelagt?

Legg på et skin, og fest det du vil på skinnet

 

PLING - dagens beste :)

 

 

Man får og utrolig tynne deksler i dag, som man nesten ikke merker at telefoner har på seg.

Selv bruker jeg det nå, med en tynn liten metallplate bakom og magnet i bilen som jeg bare legger telefonen inntil og den vil ikke røre på seg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Man får utrolig tynne deksler i dag, merker nesten ike

 

 

 

Kjekke greier - men jeg lurer på om noen av dem har noe som helst anti-skli effekt?

 

Jeg synes det fra Amazon blir mer som et helt deksel, men jeg ønsker bare en liten rektangulær firkant jeg kan "lime" fast bak, og som enkelt kan byttes når den blir skitten eller ødelagt.

 

(Hmm, klippe til en musematte eller tilsvarende tro)

 

Noen som har forslag til type lim som kan benyttes og som enkelt kan fjernes uten at hele baksiden på telefonen blir stygg og ødelagt?

Legg på et skin, og fest det du vil på skinnet

 

PLING - dagens beste :)

 

 

Man får og utrolig tynne deksler i dag, som man nesten ikke merker at telefoner har på seg.

Selv bruker jeg det nå, med en tynn liten metallplate bakom og magnet i bilen som jeg bare legger telefonen inntil og den vil ikke røre på seg.

Telefonen jeg bruker nå er av metall og jeg bør kanskje gå til innkjøp av noen remedier for bil/båt med magnet. I fjor sommer gled mobilen fra fjellet og ut i sjøen to ganger, så det ble to nye mobiler bare pga. at de er glatte. De hopper også rundt i både bil og båt, og det er et høyt forbruk av mobiler her i huset.

 

Jeg har også en tendens til å våkne opp etter en sommernatt uten å huske noe som helst fra kvelden i forveien. Mobil og lommebok er som regel borte vekk.

 

Jeg har helt sluttet å kjøpe toppmodeller for å si det sånn...

Men nå skal det gjøres tiltak for skadebegrensning! :)

Lenke til kommentar

 

Man får utrolig tynne deksler i dag, merker nesten ike

 

 

 

 

Jeg har også en tendens til å våkne opp etter en sommernatt uten å huske noe som helst fra kvelden i forveien. Mobil og lommebok er som regel borte vekk.

 

Jeg har helt sluttet å kjøpe toppmodeller for å si det sånn...

Men nå skal det gjøres tiltak for skadebegrensning! :)

 

 

Usikker på om folie vil hjelpe mot sene sommerkvelder, men det blir ihvertfall ikke verre :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Kanskje noe sånt kan klistres bakpå for å forhindre skliing? https://www.ebay.com/itm/Pro-Skateboard-Deck-Sandpaper-Grip-Tape-Skating-Board-Longboarding-82-22CM/122209015952?hash=item1c74399890:m:mzAWG913GeyV7kq1ZSamgYA

 

Usikker på om tapen lar seg enkelt fjerne, men man kan jo prøve på et lignende underlag.

Ja, det er egentlig noe slikt jeg er på jakt etter. Omtrent som sandpapir man kan klippe til, iblandet litt gummi slik at antiskli-effekten kommer frem. Akkurat den du vises til her ser noe tykk ut.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
  • 3 uker senere...

Bestilte kobber-folie hos dbrand.com. Kom etter en drøy uke. Monterte på i går. Perfekt passform, og godt grep på folien. Lett å sette på, men tok litt tid å få kantene til å klebe skikkelig. Måtte varme lenge, og i flere omganger med hårføner. Satte på deksel, og lot det stå på over natten. Ser veldig bra ut nå. Spent på hvordan folien vil holde.

 

Meget fornøyd så langt :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...