Gå til innhold

Salg av pc med custom vannkjøling


Anbefalte innlegg

Tenker å forsøke å selge PCen min, og trenger innspill angående pris, evt hvordan det bør selges.

 

CPU og cpu er begge vannkjølt med custom loop. Har noen erfaring med salg av slike oppsett? Har forsøkt å legge ut hele riggen på finn, men lurer på om det er mer hensiktsmessig å selge enkeltkomponenter.

 

Her er litt forkortet innholdsliste

Intel i7 5820K - 6-kjernet prossessor - med EKWB-acetal/kobber-vannblokk

Gigabyte Nvidia 980ti windforce med svart EKWB-vannblokk i acetal + nikkel, inkludert svart bakplate fra EKWB

ASUS X99-A hovedkort, sokkel 2011V3

HyperX Fury 16GB 2400MHz DDR4 ram

Intel 600p 512GB M2 pci-e SSD

Samsung 850EVO 256gb SSD

Asus PCE-AC88 AC3100 PCI wifi-adapter

Corsair AX860i strømforsyning

 

Kabinett

Fractal design Define S med plexiglass-vindu

1 EK vardar 140mm PWM vifte som exhaust-vift

1 EK Vardal 120mm 3pin vifte som inntak i bunn

 

Vannkjøling inkl.- vifter

EK pumpe m/pumpetopp, EK XTOP Revo D5 PWM - Acetal kraftig pumpe!

Coolgate G2 360-radiator, 3x120-60 - i topp - med 3 noiseblocker e-loop B12-2-vifter

Magicool G2 360-radiator, slim, 3x120-27 i bunn - med 3 noiseblocker XL1-vifter

AquaComputer tank, aqualis PRO 450 ml, 6 LED hull, fontene, nano

PrimoFlex Advanced LRT 1/2ID 3/4OD - slange

EKWB-kompresjonsnipler EK-ACF Fitting 13/19mm - gjennom hele systemet

NZXT CAM viftestyring - koblet opp til systemet via intern-usb port

 

Pris PC m/ vannkjøling 12000,-

 

Skjerm

Acer predator XB270HU - 27" 1440P 144Hz G-sync

Pris: 4000,-

 

Mus tastatus

Logitec G403 gaming-mus

Logitech G910 Orion spectrum

Pris: 1500,- for både mus og tastatur

 

 

Tenker dere at satt pris er fornuftig, evt om jeg bør demontere og legge enkeltkomponenter for salg?

 

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

post-359921-0-63436800-1526309551_thumb.jpgpost-359921-0-96556100-1526309540_thumb.jpgpost-359921-0-89314600-1526309561_thumb.jpg
Endret av Martin H
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Finn ut hva tilsvarede ytelse koster i dag. Dermed trekker du fra 30-35%. Vannkjøling trekker ikkje opp prisen nevneverdig.

 

Cpu er vel verdt ca 1000kr, når amd 1600x 6 core er raskere (og nyere) Som koster 17-1800kr. Hk er det billigste x99, så det er vel verdt 600kr.

 

980ti er vel verdt ca 3000kr i dag. Vesentlig mindre når 1070 er nedi i 4000kr igjen snart, og enda mindre i juli, når nyeste gen nvidia er ventet.

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Tenker dere at satt pris er fornuftig, evt om jeg bør demontere og legge enkeltkomponenter for salg?

 

 

Dersom du har original kjøleren til skjermkortet, så ville jeg delt dette opp om jeg var deg. Problemet er at det ikke er noen "upgrade path" for "platformen" utover om man er så heldig å finne en grisebillig 5960X på bruktmarkedet. Så en kjøper i dag er neppe veldig interessert i å betale ekstra for en dyr "premium" kjøle løsning på en litt, i dag, middelmådig HEDT maskin.

 

Men om jeg ikke tar helt feil, så skal vel en slik vannblokk passe på X299? Og om så, burde det ikke være vanskelig å finne en kjøper som er interessert i å oppgradere sin kjøleløsning på en ny maskin med Skylake-X. Regner du litt over halv pris av nypris tenker jeg det burde gå raskt unna. Men det går visst litt i berg og dal bane også det markedet. Så mulig jeg bommer litt. Men når jeg var på jakt for et år siden var det pokker meg umulig å oppdrive noe vannkjøling til den prisen som ikke var forsvunnet innen jeg fant annonsen..

 

Med original kjøler bør 980Ti gå for ~3000Kr som Nizzen sier. Vannblokken kan du legge ut for en 500 lapp i separat annonse, og tilby kjøper av skjermkort på kjøpet for en 200 lapp. Det er nok ikke mange som vil ha vannkjøling på 980Ti som ikke har det allerede..

 

Selve maskinen er perfekt til så "treg" RAM. Med 4 minnekanaler får man jo bra minne båndbredde likevel. Så det er greit å "bundle CPU/HK/RAM. Men også om du kjøper inn en Evo 212 klasse luftkjøler, og selger resten av maskinene, enten med et "token" skjermkort, eller som den står bør den være attraktiv for mange til rett pris. Noen som i dag sitter med en i5 og et GTX1070 vil nok gjerne selge sin egen for 3-4K om de kan få din for 5-6K.

 

250GB SSD'en og Wifi kortet gir lite eller ingen ekstra verdi. Og kan like gjerne pelles ut og selges separat for å maksimere hvor mye du får til sammen til slutt. SSD'en ville jeg kanskje heller brukt til å oppgradere en laptop eller noe du eller noen i familien har liggende. Ved salg må du uansett huske å "nullstille" slikt. Spesielt den som følger maskinen som OS disk.

 

Både mus og tastatur er på topp 10 listen over populære modeller hos prisjakt.no. Så de bør være enkle å bli kvitt til en rimelig penge. Der er det vel egentlig bare å prøve seg så høyt som du skjems, og så heller senke prisen etterhvert som du blir lei av å vente på napp. :p

 

Lykke til uansett. :)

Endret av Gabri3L
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...