Gå til innhold

Er Socket 754 med Athlon64 XP3200+ vært penga?


Clone baby

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

etter hva jeg har lest er ikke A64 3200+(socket 754.. noe å satse på... den bare såvidt p43.2 ... FX (socket 940) er veien å gå.. :D

 

men hadde aldri i verden kjøpt noen av de nye AMD systemene nå.. hadde helt klart heller gått for P4 ..

 

*vente på "san diego" på 939 :D *..slipper å bruke reg minne..

Endret av AMD-guru #1
Lenke til kommentar

Hadde jeg vært dere hadde jeg ventet til Athlon64 får dual channel minne controller. Den som er nå er singel channel...

Virker for meg at det lønner seg å vente til hovedkorta blir litt mer modne. AthlonXP tok jo ikke ordentlig av før nForce2 Ultra 400 kom...! Samme blir det med Athlon64 skal jeg love dere! ;)

Lenke til kommentar
Hadde jeg vært dere hadde jeg ventet til Athlon64 får dual channel minne controller. Den som er nå er singel channel...

Virker for meg at det lønner seg å vente til hovedkorta blir litt mer modne. AthlonXP tok jo ikke ordentlig av før nForce2 Ultra 400 kom...! Samme blir det med Athlon64 skal jeg love dere! ;)

hør hør

 

:thumbs:

Lenke til kommentar
etter hva jeg har lest er ikke A64 3200+(socket 754.. noe å satse på... den bare såvidt p43.2 ... hadde heller satset på FX (socket 940..)..

 

men hadde aldri i verden kjøpt noen av de nye AMD systemene nå.. hadde helt klart heller gått for P4 .. *vente på "san diego" på 939 :D *

socket 940 er vel ihvertfall ikke verdt penga nei.men syns faktisk at athlon 64 3200 er verdt det, den skal vist også utvikle lite varme etter det jeg har hørt. og varme er jo en viktig ting! men som enn annen også sa her, det hadde kansje vært lurt og vente et par månder, fordi den ennda er såpass moden p marketet. jeg skal kjøpe i januar eller no.

Endret av AMD_XP3000+
Lenke til kommentar
etter hva jeg har lest er ikke A64 3200+(socket 754.. noe å satse på... den bare såvidt p43.2 ... hadde heller satset på FX (socket 940..)..

 

men hadde aldri i verden kjøpt noen av de nye AMD systemene nå.. hadde helt klart heller gått for P4 .. *vente på "san diego" på 939 :D *

socket 940 er vel ihvertfall ikke verdt penga nei.men syns faktisk at athlon 64 3200 er verdt det, den skal vist også utvikle lite varme etter det jeg har hørt. og varme er jo en viktig ting! men som enn annen også sa her, det hadde kansje vært lurt og vente et par månder, fordi den ennda er såpass moden p marketet. jeg skal kjøpe i januar eller no.

nja.. jeg mener nå at det er best å vente på socket 939...

 

har forresten ikke sett noen skikkelige kjøleløsninger til de nye AMD prosessorene enda... og hovedkortene bør få litt tid til å modnes..

Lenke til kommentar
Jepp DDR-II, PCI Express.. vent til 2005 :green:

ikke 2005.. men kanskje neste sommer/høst... socket 940 er en mellom ting før 939 kommer, og skal føyses ut.... det samme gjelder kanskje for 754.. så gå for "det gamle" nå.. og vent til de nye standarene kommer før du hopper over på en ny og EXTREMT dyr platform... ellers vil du oppdage at du har kjøpt "katta i sekken", dvs. et system som ikke kan oppgraderes..

Endret av AMD-guru #1
Lenke til kommentar
etter hva jeg har lest er ikke A64 3200+(socket 754.. noe å satse på... den bare såvidt p43.2 ... FX (socket 940) er veien å gå.. :D

 

men hadde aldri i verden kjøpt noen av de nye AMD systemene nå.. hadde helt klart heller gått for P4 ..

 

*vente på "san diego" på 939 :D *..slipper å bruke reg minne..

Ut i fra tester jeg har gjennomført med Athlon 64 og Athlon 64 FX på samme klokkefrekvens er det i svær, SVÆRT få tilfeller at FX har noe for seg. Forskjellen kommer nok til å bli større når AMD etter hvert kommer til å gå bort i fra 1 MB cache på A64. Begrensningen som A64 har i båndbredde i forhold til A64FX har utrolig lite å si.

Lenke til kommentar
etter hva jeg har lest er ikke A64 3200+(socket 754.. noe å satse på... den bare såvidt p43.2 ... FX (socket 940) er veien å gå.. :D

 

men hadde aldri i verden kjøpt noen av de nye AMD systemene nå.. hadde helt klart heller gått for P4 ..

 

*vente på "san diego" på 939 :D *..slipper å bruke reg minne..

Ut i fra tester jeg har gjennomført med Athlon 64 og Athlon 64 FX på samme klokkefrekvens er det i svær, SVÆRT få tilfeller at FX har noe for seg. Forskjellen kommer nok til å bli større når AMD etter hvert kommer til å gå bort i fra 1 MB cache på A64. Begrensningen som A64 har i båndbredde i forhold til A64FX har utrolig lite å si.

greit nok.. jeg har aldri vært borti noen av CPU'ene selv..

 

poenget mitt er uansett at det vil være bortkastet å bruke så mye penger på denne nye platformen nå.. da mange nye standarer snart kommer.. bedre å bruke litt mindre nå, og gå for feks. p4 eller athlon XP

Endret av AMD-guru #1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...