Gå til innhold

Ghost boot uten floppy?


pellefant

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
bruk nero burning rom

 

sett i ghost disketten

 

gå på cd-rom (boot)

 

på "boot" tab'en velger du a:\

 

trykk ny (new)

 

ikke ha innpå noen flere filer, brenn

 

så har du en bootbar ghost cd :yes:

Bruker ghost 8

 

Saken er den når jeg skal lage bootfiler vil den kun skrive til floppy på maskinen og denne maskinen har ingen floppy.

 

har prøvd å lage de på en annen maskin med floppy og så brent de på cd boot med Nero burning rom.

 

den booter opp i PcDos da spør den etter disk2 event ghost.exe denne ligger jo også på cden men den vil ikke starte, også med den rette syntax (veien)

cd stasjonen her får navn a:\ og ingen andre stasjoner er tiljengelige (filsystemet er NTFS) på begge

 

maskinen uten floppy er en Packard bell EasyNote C3

Kansje de burde gjøre det litt mer bruker venlig før de fjerner floppyer fra maskiner?

 

Pelle :ermm:

Lenke til kommentar

Ghost 8, er det en eldre versjon? Tror det er bare aller siste versjon (Ghost 2003) som kan lese og skrive til NTFS, min 2002 versjon kan bare håndtere FAT. Og da er det ett fett hordan du booter, alle DOS versjoner virker. Og ghost.exe trenger ikke ligge på floppy, den bør heller ligge sammen med image filene.

Lenke til kommentar
Ghost 8, er det en eldre versjon? Tror det er bare aller siste versjon (Ghost 2003) som kan lese og skrive til NTFS, min 2002 versjon kan bare håndtere FAT. Og da er det ett fett hordan du booter, alle DOS versjoner virker. Og ghost.exe trenger ikke ligge på floppy, den bør heller ligge sammen med image filene.

Ghost 8 er det nyeste

Klarer jo heller ikke å lage ett image når jeg ikke får kjørt ghost.exe

 

Pelle :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...