Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvordan vasker jeg kun et område på bilen?


Anbefalte innlegg

Hei! Etter en altfor nærm parkering til et gjerde i dag, vil jeg vaske litt av bakenden for å være 100% sikker på at jeg ikke var borti. Jeg har ikke svamp, bare vanlige kjøkkenkluter. Det er kun snakk om å vaske baken nederst på en Nissan Leaf. Mye svevestøv på bilen så den er skitten, men ikke inngrodd. Kan jeg skade lakken ved bruk av helt vanlig klut? Evt bruke noe annet? Vil nødig bruke pusseskinnet på en skitten bil. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mekanisk behandling av skitten lakk vil alltid kunne medføre riper så ja, å rense med klut vil kunne gi (fine) riper. Beste er om du får spylt over området med høytrykksspyler, i det minste rennende vann, før du prøver deg med klut og egnet såpe for billakk. Stikk innom en bensinstasjon med selvvaskeanlegg og spyl over der. Kjøp deg heller en engangssvamp (med bilshampo i) enn å bruke kjøkkenklut. Skyll svampen (kluten) ofte.

 

Det sagt, hvis man kommer borti noe og lakken er skitten, vil man som oftest kunne se det før området vaskes (forutsatt at man sjekker med én gang, før ny skitt legger seg over.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...