Gå til innhold

Når går garantien ut? (Nøyaktig dato / finjuss)


Anbefalte innlegg

 

 

En dato er en dato. Så du må nok bare akseptere det, og din er over 5år :)

Riktig - en dato er en dato. Produsenten garanterer for hvor lenge produktet skal virke.

Sant, hvorfor får du da det ikke på garantien :hmm:

PS: Min mobil har problemer, 5år idag. Gidder jeg krangle om det, nope.

Bit i det sure eple og gå videre. :)

 

PS: Hva tok kveld hos deg?

Det er jo helt irrelevant hva du hadde gjort med din mobil. Ønsker her å diskutere juridiske uklarheter, ikke detaljer rundt ett enkelttilfelle.

 

Men det er i forbindelse med bil, en reparasjon som vil koste meg rundt 20.000-25.000kr.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Okay, prøver bare å hjelpe, men vanskelig nå du ikke sier hva er problemet?

 

Trådstarter har jo beskrevet temmelig godt hva problemet er i første post - defekt ble oppdaget før garantitid gikk ut og meldt etter arbeidstid på den dagen garantitiden utløp. Han lurer på det juridiske rundt feilen på bilen, ikke det mekaniske. 

Lenke til kommentar

Dato er dato, frist er frist, er man 1 eller 10 minutter for sent, er man for sent ute. Dette gjelder det meste inkl tilbud, konkurranser, garanti/reklamasjoner.

 

 

«Ey bror, jeg lover deg, at denne tingen skal virke i minst 5 år»!

 

Om tingen da slutter å fungere - etter 4 år og 363 dager, så har den altså «virket» i 5 år? Fordi du var to dager for sent ute - med å melde om feilen?

 

Nå har jeg finlest garantibetingelsene ørten ganger - og det står absolutt ingenting om at forhandler må ha fått beskjed om feilen, før garanti-perioden går ut.

 

Men har kontaktet importør for å få klarhet rundt dette, samt NAF-advokat, får se hva de sier om saken .. :)

Endret av andjoha
Lenke til kommentar

Okay, prøver bare å hjelpe, men vanskelig nå du ikke sier hva er problemet?

Sorry, var ikke meningen å være spydig eller avvisende.

 

Men, jeg liker, som i denne saken å diskutere prinsippene, sånn juridisk.

 

Det være seg om det er en bil, eller dorull, jeg har fått problemer med :)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

5 år er 5 år på dagen i verste fall, ikke timen.

 

Jeg ville kjørt denne saken, og regnet med å få medhold. Avtalens intensjon er jo 5 års trygghet, og da ville jeg forventet at det var i orden mer enn 5 år og 1 time.

 

BMW har byttet motor på garanti etter 8 år, 3 år etter garanti. Da forventer jeg minst et par uker på meg hos andre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...