Gå til innhold

Her er IT-studentenes drømmearbeidsgivere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men hva sier egentlig dette om disse selskapene? At de er gode arbeidsplasser, eller at studentene tror det? Studentene baserer seg for det meste ikke på egen erfaring men fra inntrykk de får fra andre hold, blant annet inntrykket selskapene selv skaper ved å presentere sine selskap på blant med bedriftspresentasjoner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men hva sier egentlig dette om disse selskapene? At de er gode arbeidsplasser, eller at studentene tror det? Studentene baserer seg for det meste ikke på egen erfaring men fra inntrykk de får fra andre hold, blant annet inntrykket selskapene selv skaper ved å presentere sine selskap på blant med bedriftspresentasjoner.

 

Ja, takke meg til selskapet jeg jobber for. Det er det bare kundene som har hørt om uansett :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Studenter: den lista er ikke verdt de bitsa den opptar.

 

Har du mista lysta til å leve eller har lyst til jobbe en plass hvor du blir liggende karriereveiens strandkant som rekved? Følg lista, 9 av 10 arbeidsgivere kan gi deg den komplette sjelelige død hvor dagens høydepunkt er kaffemaskina eller når du endelig er ferdig etter en intetsigende arbeidsdag hvor produktivitet er null.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men hva sier egentlig dette om disse selskapene? At de er gode arbeidsplasser, eller at studentene tror det?

Der setter du fingeren på svakheten i det hele: det er basert på antakelser fra folk som ennå ikke har nok erfaring til å vite hvordan arbeidslivet fungerer, folk som tror at Dilbert og Lunch bare er morsomme striper.

 

Og jeg savner en mer dyptgående analyse av disse bedriftene, jeg kjenner flere av disse bedriftene, og de fungerer mer som kjøttkvern og slaveskip enn som reelle startramper for en karriere. Noen av disse har jeg arbeidet for; andre har jeg arbeidet i.

 

En annen ting jeg har stusse på i alle disse årene denen undersøkelsen har løpt: den enorme forskjellen mellom resultatene i Norge kontra våre naboland. Min konklusjon er at avgangsstudenter i våre naboland er vesentlig mer informerte enn nordmenn. Det er mulig den norske naiviteten kommmer frem her.

Lenke til kommentar

De fleste av dem som faller har vel hatt runder med nedbemanninger eller outsourcing ikke noe som øker interessen for å søke jobb i et selskap, hvis de i det hele tatt ansetter noen. Mange studenter vet kanskje ikke hva de går til, med mindre de er kyniske nok til ønske om å ha det som en linje på CV.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...