Gå til innhold

Dette er LG G7 ThinQ – selskapets nyeste toppmodell


Anbefalte innlegg

Bare meg som finner det merkelig at LG pusher OLED på TV'er, men ikke telefoner, og at Samsung Pusher OLED på Telefoner, men ikke TV'er?

Har med teknologi å gjøre. Samsung har fra starten av kjørt ren RBG OLED skjermer. Disse skjermene har problemer med skalering, så Samsung klarer ikke å lage store paneler uten høy feilrate, som gjør dem dyre. Og dermed så klarer de ikke å lage konkurransedyktige TVer. Konsept TVer går derimot.

 

LG på den andre siden er ikke kommet like langt med slik OLED teknologi, de kjøpte derimot patenter fra Kodak som muliggjør deres WOLED teknologi. Denne teknologien er billigere og enklere og muliggjør produksjon av store paneler for TVer. Teknologien har derimot negative sider som strømforbruk og tykkelse som gjør dem umulig å bruke i telefoner. Så LG må bruke ulik OLED teknologi i mobil og TV. Og LG har ikke kommet like langt på den teknologien de bruker i mobilskjermer. Samtidig har ikke Samsung fått til sin teknologi for store paneler. 

 

Så det har en logisk forklaring :) Om det er mer du lurer på rundt dette så skal jeg prøve å svare så godt jeg kan.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Hadde heller ville hatt oled, selv med lavere oppløsning

Fordi LG sammen med Samsung er de to store skjermprodusentene i verden. Og LG velger selvfølgelig LG skjermer. Og deres OLED skjermer har litt problemer (som Pixel 2XL viser) og de "kan ikke" kjøpe fra Samsung, derfor LCD.
Har LG poled på min nåværende telefon, og den hadde jeg uten problemer sett på G7en
Lenke til kommentar

Har LG poled på min nåværende telefon, og den hadde jeg uten problemer sett på G7en

 

LGs OLED er ikke dårlig. Den havner noe bak Samsungs OLED i både iPhone, Galaxy, og Mate i fargenøyaktighet, lysstyrke osv. Derimot så er problemet at mens LG kan lage gode paneler, så er en del av dem ikke gode og variasjonen i kvaliteten på panelene er store. Dette har ført til at mange byttet sin Pixel 2 XL.

 

Selv dårlige Samsung paneler er fortsatt veldig gode. Noe du ikke kan si om LG sine.

 

Så har ikke problemer med å tro at du har fått en problemfri skjerm. Derimot er problemet at mange ikke har fått. Så LG ønsker nok generelt høyere kvalitet for sine paneler før de begynner å selge dem i disse mobilene til vanlig. Alternativet er jo å kaste en del av skjermene, men det blir dyrt.

 

Men om litt vil det nok komme LG paneler i andre telefoner og når de klager å produsere dem med relativt konsistent kvalitet over si 1 million paneler med lave feilrater.  Kanskje ikke helt like gode som Samsung sine, men om de er nærme vil det være umerkbar forskjell for de fleste.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte en V30 på Green Friday tilbud i helgen, men CDON ser ut til å ha blitt svært dårlige på service siden sist jeg brukte de. Fikk leveringsbekreftelse på Tirsdag, men den har enda ikke blitt sendt! Hadde håpet jeg kunne få brukt den litt i helgen.

Lenke til kommentar

Etter 3 år som storfornøyd bruker av LG G4, blir dette kjøp ja :)

 

Hadde g4 selv, kjempetelefon. Kjøpte derimot g6 som var søppel. Treg og elendig autofokus. Følte meg snytt da jeg gav 6400 for skvipet. Men denne ser ut til å ha laserautofokusen samt topprosessor. Glad for å se at LG lager noe normalt igjen. De er flinke, men gjør så utrolig mye dumt

Lenke til kommentar

 

Oneplus for alle penger. Vil aldri ha en annen telefon enn oneplus.

Så, kameradelen er ikke viktig for deg?
Fleste tar bilder med alt på Auto uansett, og 5T har egen sensor for bilder i lavt lys, så det er bra nok for 90% av befolkningen.

 

Min Oneplus 5 tar bra bilder. Kansje ikke helt i klasse som f.eks S9 men så koster den jo nesten 1/3 av prisen og er bedre på alt annet så føler ikke man kan klage.

 

G7 virker snasen, men synd dem ikke gunna på med amoled. 1000nits er grymt da.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

 

Og kjent LG stil så kommer det nada oppdateringer til mobilen? Nei, da blir det helle OnePlus eller Nokia

LG er ikke best til å sende oppdateringer, men blitt bedre opp gjennom årene. HTC og OnePlus er faktisk 'værsting' på å rulle ut oppdateringer.

 

https://itavisen.no/2018/03/01/sa-raske-er-mobilprodusentene-med-a-sende-ut-oppdateringer/

 

"Nederst på skalaen finner vi selskaper som OnePlus og HTC som kan bruke måneder på å oppdatere den første enheten og flere kvartaler på å oppdatere samtlige."

Her er det noe som skurrer. Som skrevet lengre oppe så oppdateres Oneplus og Nokia forløpende. Min samboers "premium/flaggskip" LG G6 har enda ikke fått Oreo..

Lenke til kommentar

LG fortsetter med mini batterier. Når en billigmobil fra lenovo får in 5100mah så burde vel topmobiler fra de store mobilprodusentene klare det samme?

 

Saerlig når mobilen må skyve rundt på 3120 x 1440 pixler...

 

Apple, samsung, LG, sony, hva er det dere driver med?? Monopol samarbeid? Planned obsolescence?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...