Gå til innhold

Alle som er skikkelig skilla i data, se her!


Raphaug

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har du testet disken med WD sin test program? Her finner du Test programmet til WD

 

Sørg for at du tømmer den disken helt og så kjører du noen quick test + en 1-10 stk grundig test + ett par "write to zero" tester. Får du feil da, så print ut loggen og returner disken til butikken/leverandøren.

 

Om du får OK på de testene så skal disken være OK. Fikk bekreftet fra komplett at de testet WD disker de fikk i retur med samme utilty og fikk de feil på den så var det feil på disken.

 

EDIT: Søren også, Hårek kom meg i forskjøpet! ;)

Endret av Zimon
Lenke til kommentar

Jeg hadde akkurat den samme feilen som du hadde.

 

"...\WINDOWS\SYSTEM32\CONFIG\SYSTEM\ is missing"

 

Fikk akkurat samme melding når xp startet.

Jeg har en WD 80 JB.

 

Kjørte en test med tools'en til WD. men fikk feilmelding. "take contack with WD" eller noe i den duren. Men så oppdaget jeg at de hadde en oppdatert versjon av programmet på siden sin. Kjørte testen på nytt, fant feil stod det, men den ble rettet. (Brukte dos versjonen av programmet, ikke windows versjonen, vet ikke om det har noe å si men)

 

Formaterte og la inn OS på nytt. Nå fungerer alt igjen.

Lenke til kommentar
Jeg hadde akkurat den samme feilen som du hadde.

 

"...\WINDOWS\SYSTEM32\CONFIG\SYSTEM\ is missing"

 

Fikk akkurat samme melding når xp startet.

Jeg har en WD 80 JB.

 

Kjørte en test med tools'en til WD. men fikk feilmelding. "take contack with WD" eller noe i den duren. Men så oppdaget jeg at de hadde en oppdatert versjon av programmet på siden sin. Kjørte testen på nytt, fant feil stod det, men den ble rettet. (Brukte dos versjonen av programmet, ikke windows versjonen, vet ikke om det har noe å si men)

 

Formaterte og la inn OS på nytt. Nå fungerer alt igjen.

Åh.. Vet du hvor jeg finner dos versjonen da?

Kan være at vi har det samme problemet.. Hadde vært greit å fikset det :yes:

Lenke til kommentar

Hepps

 

I min forrige post i denne tråden linket jeg til Dos versjonen. Last ned filen, kjør filen inne i zip filen og sett inn en diskett. Da lager det programmet en boot disk med test programmet på.

 

Anbefalt å teste med dette tenker jeg, for om Windows kjører opp så vil Windows "kapre" diskene til tider og utide, og det kan medføre slike rare feilmeldinger.

 

Lykke til igjen. :)

Lenke til kommentar
Ok, slik ligger det ann:

 

Har en Western Digital 160gb harddisk som plutselig begynnte å tulle.. Den ble utrolig treig, den slettet systemfiler

høres ut som du har versting virus. en venn av meg hatt et lignende virus enn gang og det enndte med at pc'en rett og slett brant opp!. ellers så kan det være et annet problem, f.eks så hadde jeg en elendig PSU en gang, den kobla av og på disken hele tiden, helt til disken ble så varm at den ble ødlagt, meret bare at data'n begynte og jobbe senere og senere plutslig var set STOPP!

 

Få noen til og hjelpe deg litt fort eller ikke bruk data'n før noen har sett på den for deg.

Lenke til kommentar
høres ut som du har versting virus. en venn av meg hatt et lignende virus enn gang og det enndte med at pc'en rett og slett brant opp!.

Hvis pc brenner opp er det kjøleproblem. Hittil er det ikke funnet virus hvor det følger med fyrstikker :-)

 

Ellers har jeg hatt samme problem som Rapphaug med 2 MSI HK (6178) hvor det begge gangene har vært "råtne" HK. Om det var HK som sådann eller IDE portene, se det vet ingen. På det ene fikk jeg samme melding som opprinnelig poster etter 1/2 time drift, på det andre fikk jeg aldri installert XP. Bare korrupte filer, chkdsk hele tiden m.m.

 

Lykke til :-)

 

Hilsen Erik

Endret av Nytelse
Lenke til kommentar

øhhh.. det er ikke noe råttent virus.... hovedkortet er relativt nytt og ikke vært noen problem med det.. Det kan jo være at det er en feil med IDE porten da, men jeg ahr skiftet ide port flere ganger og jeg får installert windows, men jeg får melding om at masse filer mangler... JEG BLIR FORBANNA!!

Kan jo kanskje være ide kablene da.. de er home modda :p Skal skifte nå..legger inn windows på nytt og.. Sier i fra hvordan det blir :)

Lenke til kommentar

NEI, DET ER IKKE ET VIRUS!

Installerte windows xp pro englih på nytt nå, men ble møtt av mange feil under installasjonen..

 

"setup can not copy the file moviemk.ex_"

"setup can not copy the file vgx.dl_"

--------------------------------------------------

 

Installasjonen rebootet en gang og startet på nytt..

Kan det være feil med IDE kablene?

Kan utelukke:

cpu

psu

ram

hd

Kan kanskje være hk(tviler jeg veldig sterkt på) eller IDE kabler :dontgetit:

Kan feil med ide kabler forårsake slike feil?

Har moddet kablene så de har blit tynnere, og kan ikke garantere at jeg kan ha skadet litt av kablene..

Grunnen til at de har funnket før (in that case) er at jeg la inn windows xp med kablene orginalt..

 

Kan IDE kablene være feilen?

Lenke til kommentar
OK... har ikke lest alle svarene her, men;

Kompisen min slet med HDen sin ... (fikk ikke starta winXP).

 

Dette funka for oss:

1. Boot maskinen med winXP CDen

2. Start diagnostikk saken (husker ikke hva den heter)

3. Skriv chkdsk.exe (check disk) etter prompt (C:>)

4. Reparer feil

Sorry, er nok ikke det som er feilen..

Har kjørt chkdsk ca 1000 ganger allerede :p

Har mest tro på at det er feil med kablene :thumbdown:

Lenke til kommentar

Jeg tror også at det kan være kabelen... Har hivd på dør alt jeg hadde av runde kabler etter at to stykker lagde krøll for meg. Den ene drepte to Hdd for meg, og den andre gjorde slik at enhetene som var koblet rett ikke alltid ble identifisert rett.

Dersom kabelen ikke er synderen, er jeg ganske sikker på at det må være hovedkortet som er feil på. Selv om det er ganske nytt, så trenger det ikke nødvendigvis være iorden for det. :dontgetit:

Forresten, hvordan har du testa PSU for å sikkert kunne avskrive den som feilkilde?

Lenke til kommentar
Jeg tror også at det kan være kabelen... Har hivd på dør alt jeg hadde av runde kabler etter at to stykker lagde krøll for meg. Den ene drepte to Hdd for meg, og den andre gjorde slik at enhetene som var koblet rett ikke alltid ble identifisert rett.

Dersom kabelen ikke er synderen, er jeg ganske sikker på at det må være hovedkortet som er feil på. Selv om det er ganske nytt, så trenger det ikke nødvendigvis være iorden for det. :dontgetit:

Forresten, hvordan har du testa PSU for å sikkert kunne avskrive den som feilkilde?

For det virket som om pc`n ikke fikk nokk strøm før.. Den slo seg av da jeg logget inn osv :p Skal prøve med 2 ide kabler fra datan til mor!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...