Gå til innhold

Nå blir Spotify dyrere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spotify er nok det beste som har skjedd innenfor musikkindustrien noensinne. De har endelig klart å vise at musikk faktisk er et bruk-og-kast produkt, og ikke det latterlige luksusproduktet som industrien har lurt folk til å tro og betale for gjennom alle år!

  • Liker 3
Lenke til kommentar

De fleste vil vel påstå det motsatte :p

 

Selv bruker jeg begge deler. Hjemmeserver med FLACs + Roon, her lytter jeg hovedsakelig til album - og får en skikkelig følelse av et musikkbibliotek. Og Spotify for å bygge spillelister med enkeltlåter, dele med venner, samt oppdage ny musikk.

Lenke til kommentar

 

men også studentene må belage seg på en prisølning fra 49- til 54 kroner i måneden. Spotifys familieplan, hvor inntil seks familiemedlemmer kan strømme musikk, blir også dyrere og går fra 149 kroner per måned til 169 kroner.

 

Mindre øl på studenten altså (en mindre i året eller noe sånn)?

Endret av G
Lenke til kommentar

Bruker spotify en del.. Men håper et par av kronene kan gå til å varsle meg når de fjerner eller endrer låter som er i spillelistene mine ..

 

Om du setter på vis uspillbare sanger i settings ser du hvilke som er borte fra fra listen om ikke annet (vises grået ut). Men at dem plutserlig bytter til remaster versjon og av å til live versjon er det verre med.

Lenke til kommentar

Synes faktisk at Spotify i det hele tatt er utdatert...

Utdatert? På hvilken måte mener du? Og i forhold til hvem?

 

Spotify er ikke perfekt. Det mangler artister. Det har tidsvis vært mange artister som har forsvunnet, mange av de kom tilbake etter nye avtaler med spotify. Brukergrensesnittet kunne sikkert vært annerledes, men det de har virker jo så ingen krise i mine øyne. Mitt største ankepunkt mot Spotify er at de ennå ikke har fått til en sømløs kobling mot lokalt lagret musikk. Der skulle de satt inn krefter på å bli langt bedre, mange musikk nerder som har relativt omfattende musikkbibliotek, og sømløs bruk sammen med Spotify ville hevet brukeropplevelsen kraftig. 

 

Ideelt sett skulle jeg gjerne sett lossless som et alternativ, om ikke annet så for å kjempe mot Tidal, da jeg ønsker flest mulig betalende brukere av Spotify slik at det blir mer stabilt for brukerne mtp artister og for å unngå at artister forsvinner, eller at deler av katalogen til artister forsvinner fra Spotify. 

 

For å gå tilbake til at du mener de er utdatert, jeg kan ikke helt se hvordan? Streaming av musikk er blitt hverdagen for langt de fleste av oss, og når en også kan komplettere streaming med egne musikkfiler så føler jeg Spotify dekker behovet for musikk for massene.

 

Deling av spillelister, fjorårets topplåter, anbefalinger, mest spilte låter. Det er så mange funksjoner i Spotify som jeg mener er verdt hver en krone for premium abb, så derfor har jeg støttet Spotify nå i vel 10 år. Om jeg husker korrekt så kostet det 59 kroner måneden når jeg ble kunde. At jeg 10 år senere må betale 109 per måned er helt innafor i forhold til hva Spotify gir meg av glede, brukervennlighet, og musikalske overraskelser. Jeg ser dog at Tidal vokser, og føler lossless er vel det eneste som kan gjøre Spotify til konkurrent akkurat der.

Endret av bojangles
Lenke til kommentar

Brukergrensesnittet til Spotify fungerer svært godt for det det er laget for - et veldig stort fokus på playlists.

Men personlig skulle jeg som du skriver - ønske at de også tilpasset seg mot lokalt lagret musikk. Og problemet her er ikke hvordan man legger det inn, det fungerer helt fint i dag. Men at de ikke har et grensesnitt som tilpasser/åpner for et mer klassisk bibliotek: Delen deres med Songs/Albums/Aritsts er veldig underutviklet sammenliknet med playlist delen.

Skulle også ønske at de i større grad åpnet for mer avanserte søk på deres metadata, da de har info om sjanger, label, land, upc+isrc, en rekke info om sounden/mood på enkeltlåter (danceability, energy, key, loudness, speechiness, acousticness, instrumentalness, liveness, valence, tempo), osv. En _kan_ søke på dette i dag, men bare på alle ~35m låtene deres samtidig. Hadde de i større grad hatt en del man opplevde som sitt bibliotek, og kunne gjort avanserte søk på dette hadde det vært helt fantastisk. Tilgjengeliggjort noe ala Roon:

 

zbhBczl.png

Endret av blured
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Synes 109 kroner i måneden for (nesten) det du måtte ønske deg av musikk i måneden er.... latterlig, hysterisk, samt vanvittig billig. Det er prisen på en (1) enkelt halvliter pils på enkelte steder i Oslo sentrum. Prisen på øl i Oslo er latterlig, og ikke for å ha tilgang til hele verdens musikk på telefonen, pc-en eller strømmeradioen sin.

Lenke til kommentar

 

Helt greit for meg, eneste problemet med spotify er med unntak av mangel på ett par artister så er telefon appen søppel når det gjelder avspilling av lokale filer, syncing ifra pc e tragisk

 

Enig med deg når det gjelder syncing av lokale filer. Det fungerer rett etter at jeg har installert Spotify, så etter noen få dager så må jeg re-installere hvis jeg har lagt til noe ny lokal musikk. Da det ikke dukker opp under/i lokale filer.

Akkurat dette har Google Play Music fått tli å fungere nesten sømløst, Spotify har mye å lære av dem på akkurat det, samt hvordan søket fungerer.

Lenke til kommentar

Synes 109 kroner i måneden for (nesten) det du måtte ønske deg av musikk i måneden er.... latterlig, hysterisk, samt vanvittig billig. Det er prisen på en (1) enkelt halvliter pils på enkelte steder i Oslo sentrum. Prisen på øl i Oslo er latterlig, og ikke for å ha tilgang til hele verdens musikk på telefonen, pc-en eller strømmeradioen sin.

Jepp, enig. Men jeg bruker det veldig lite. Da er litt reklame bedre. Siden 1.5 har jeg brukt det en gang.

PS: Bare for å teste med reklame. Betalt siden det kom.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...