Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Får jeg plass til dette kjøkkenet?


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg skal pusse opp kjøkkenet mitt i Spania, jeg har 242 cm å gå på. 

 

I dette bildet som dere ser skal det være vaskemaskin under stekeovnen til høyre, dette skal inn i et 60cm skap, til venstre for den skal et 60 cm skap med platetopp over, til venstre for platetoppen skal et 60cm skap med oppvaskkumm og til venstre for den skal et 60 cm skap med oppvaskmaskin.

 

Er 242 nok for å få plass til alt dette eller må det være større marginer?

 

post-356145-0-27556500-1524325210_thumb.jpg

Endret av Janbanan123
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

4 * 60 cm er jo 240 cm, så teoretisk skal det gå, men det er noen men...

Oppvaskmaskinen skal ikke stå i et 60-skap, men erstatter det. Kan være litt klønete i bruk å ha den kloss inntil veggen, og den må monteres helt korrekt så døra ikke slår i veggen når den åpnes. Gulvlisten langs veggen må fjernes for å få maskinen inn.

Finnes vel ingen vaskemskin som passer under stekeovnen slik det er tegnet, hvis det ikke er noen helt spesielle typer tigjengelig i Spania. Denne er muligens eneste vaskemaskin som leveres i Norge som kan integreres og blir merkbart høyere enn på tegningen. Den vil erstatte et 60-skap, og det blir nok litt utfordring med å montere skapet over.

Et annet problem kan bli døra som er tegnet inn på høyre sidevegg. Det er vel lister rundt og da blir det nok problem med åpning av stekeovn. Hvis listene rundt døra er 2 cm og det fores ut de 2 cm som man har å gå på i høyre side av kjøkkenet, så vil det gå akkurat. Men samme utfordring som oppvaskmaskinen at den må monteres helt rett.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...