Gå til innhold

PCen min koker over...


Anbefalte innlegg

Jeg har en Athlon 1533 mzh prosessor og en vifte ment til Athlon 1900mzh (eller noe sånt). Men alikavel er CPUen min 70 grader bare jeg skriver her:S Og det er når jeg har faktisk fjernet ene veggen i kabinettet for at den skal få mer luft...

Og nei... jeg sitter ikke i et veldig varmt rom eller holder på med andre store prosesser=/

 

Hva skal jeg gjøre? Kjøpe en million vifter?:S Gode gamle pcer greide seg så fint med de som var i dem;(

 

Temp målingene er fra ASUS probe.

 

 

Takk for alle svar... vurderer snart å fylle hele boksen med flytende nitrogen^^

Endret av YareYare
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Viften/kjøleribben din bør absolutt gjøre jobben, og holde temperaturen nede, men det har lite å si hvis du har feilmontert den. Dersom den ikke er i kontakt med cpu, så får den ikke overført noe varme. Ta av vifta og sjekk at den sitter ordentlig nedi plassen sin, sånn at det hakket rundt prosessorplassen ikke holder kjøleribben over cpu.

 

Også må du for guds skyld huske å ha på litt kjølepasta. Kan jo hende du ikke vet om det, men det bør du ha! :thumbs:

Lenke til kommentar

Den varmen, den varmen...

Har nylig skiftet hk, maskinen gikk notorisk istå når cpu'en passerte 65 grader. Følger nøye med temperaturen nå, og den er som regel: idle 61-62 - load 63 - 67. Føler at dette er litt høyt og har planer om å kjøpe en bedre cpu-vifte.

 

Når blir vannkjøling standard?

Lenke til kommentar
Jeg har en Athlon 1533 mzh prosessor og en vifte ment til Athlon 1900mzh (eller noe sånt). Men alikavel er CPUen min 70 grader bare jeg skriver her:S Og det er når jeg har faktisk fjernet ene veggen i kabinettet for at den skal få mer luft...

Og nei... jeg sitter ikke i et veldig varmt rom eller holder på med andre store prosesser=/

 

Hva skal jeg gjøre? Kjøpe en million vifter?:S Gode gamle pcer greide seg så fint med de som var i dem;(

 

Temp målingene er fra ASUS probe.

 

 

Takk for alle svar... vurderer snart å fylle hele boksen med flytende nitrogen^^

Ikke noe problem det.. Min har vært sånn lenge.. :D

Lenke til kommentar
Last ned nyeste versjon av ASUS PC-probe fra deres webside. De gamle versjonene viser altfor høy temperatur. Min viste 55 grader før, og gikk ned til 32 da jeg oppgraderte PC-probe.

Bruker Winbond Hardware Doctor 2.70

 

Om ikke annet så er den enig med temperaturene i BIOS. Er litt trett i kveld, hva er adressen til asus?

Lenke til kommentar

Tommy123: Oppgradere PC-Probe vil nok ikke hjelpe deg, da det ser ut til at du virkelig har varm CPU. 2 råd for å få ned temperaturen: Ha en kabinettvifte som blåser luft UT av kabinettet rett ved siden av CPU. Og sjekk at CPU har god kontakt med kjøleribben. Ingen vifter trenger å gå fortere enn 15-1600 RPM, heller ikke CPU-viften, og kjølepasta er ikke nødvendig så lenge du ikke skal overklokke.

 

Yare: Last ned nyeste versjon av PC-Probe. Tipper at temperaturen din egentlig ligger rundt 35-40 grader.

 

EDIT: PC probe kan du for eksempel laste ned her

Endret av Motig
Lenke til kommentar
Den varmen, den varmen...

Har nylig skiftet hk, maskinen gikk notorisk istå når cpu'en passerte 65 grader. Følger nøye med temperaturen nå, og den er som regel: idle 61-62 - load 63 - 67. Føler at dette er litt høyt og har planer om å kjøpe en bedre cpu-vifte.

 

Når blir vannkjøling standard?

aldri grunnet dyrt og plass

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...