Gå til innhold

Nå kommer HD-vinylen


Anbefalte innlegg

HD Vinyl? Altså CD-plater? :p Hadde de gitt faen i loudnesswar, så hadde CD-ene kunne blitt utnyttet til det fulle. De som tror vinylplater har bedre lydkvalitet fordi det er et analog medium har misforstått, CD-plater er rent teknisk sett særdeles mye bedre enn vinylplater. Problemet er at det ofte blir mastret bedre på vinylplater enn på CD-er, dessverre. Jeg har en haug med vinylplater og en god vinylspiller selv, men skulle helst vært foruten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

HD Vinyl? Altså CD-plater? :p Hadde de gitt faen i loudnesswar, så hadde CD-ene kunne blitt utnyttet til det fulle. De som tror vinylplater har bedre lydkvalitet fordi det er et analog medium har misforstått, CD-plater er rent teknisk sett særdeles mye bedre enn vinylplater. Problemet er at det ofte blir mastret bedre på vinylplater enn på CD-er, dessverre. Jeg har en haug med vinylplater og en god vinylspiller selv, men skulle helst vært foruten.

 

Jepp. Har heldigvis en del cd'er fra tidlig 80-tallet som låter virkelig bra.

Lenke til kommentar

HD Vinyl? Altså CD-plater? :p Hadde de gitt faen i loudnesswar, så hadde CD-ene kunne blitt utnyttet til det fulle. De som tror vinylplater har bedre lydkvalitet fordi det er et analog medium har misforstått, CD-plater er rent teknisk sett særdeles mye bedre enn vinylplater. Problemet er at det ofte blir mastret bedre på vinylplater enn på CD-er, dessverre. Jeg har en haug med vinylplater og en god vinylspiller selv, men skulle helst vært foruten.

Godt å høre at ikke alle har latt seg kjøpe av dette 'analog er alltid bedre'-tullet. 

 

Lyden du hører fra en CD er like analog som alt annet, har bedre dynamisk omfang og frekvensområde enn LP, men blir holdt igjen av dårlig "kommers" mastring som du sier. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...