Gå til innhold

[Løst] Reaksjonstiden på Varmedetektor

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan noen være vennlige å hjelpe meg med denne da jeg ikke skjønner hvordan jeg skal komme fra til svaret.
Det kan hende jeg over tenker dette alt for mye så fortell meg gjerne hvordan du kommer fram til svaret.
På forhånd takk!

post-241025-0-05028600-1523575552_thumb.jpg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Følg den diagonale streken opp til der det står 3°C. Der den krysser krysser grensene på den blå fargen(klasse 1) skal den leses av.

Riktig svar i spoiler:

45 - 62°C
4 - 7 minutter

7 - 12 minutter

Endret av RRhoads
Skrevet

Kan noen være vennlige å hjelpe meg med denne da jeg ikke skjønner hvordan jeg skal komme fra til svaret.

Det kan hende jeg over tenker dette alt for mye så fortell meg gjerne hvordan du kommer fram til svaret.

På forhånd takk!

Det finner du av grafens kryssningspunkter mellom "Klasse 1" og "3 grader/minutt". Altså 45 - 62 grader C.

Skrevet (endret)

Følg den diagonale streken opp til der det står 3°C. Der den krysser krysser grensene på den blå fargen(klasse 1) skal den leses av.

Riktig svar i spoiler:

Spoiler 

44 - 62°C

4 - 7 minutter

Hvordan kom du fra til 4-7 minutter?

Hvis temperaturen skal leses av innen for klasse 1, altså inne i det blå feltet, skal ikke tiden også leses av inn i det blå feltet?

Endret av XtremSonic
Skrevet (endret)

Riktig svar i spoiler:

Spoiler 

44 - 62°C

4 - 7 minutter

Hvordan kom du fra til 4-7 minutter?

Hvis temperaturen skal leses av innen for klasse 1, altså inne i det blå feltet, skal ikke tiden også leses av inn i det blå feltet?

Det er riktig. Det er jeg som fulgte feil strek. Hvis vi følger riktig strek, blir det 7-12 minutter. Jeg får skylde på at jeg var trøtt når jeg skrev posten. Fremgangsmåten jeg skrev, er dog riktig. :)

Endret av RRhoads

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...