Gå til innhold

Kan man få slettet studielånet fordi man ble tvingt til utdanning?


djgudleif

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hele livet har jeg hørt "få deg en utdanning..."

Enormt press av foreldre, venner, lærere, og samfunnet generelt.

 

Så nå har jeg masse gjeld og ikke noe jobb innen det jeg studerte engang.

Det er som å bli presset mot sin vilje. Fuck det her

 

Nei, det tror jeg ikke.

 

Isåfall ville de som presset deg blitt erstatningsansvarlige overfor deg.

Lenke til kommentar

Trur du skal re-definere ordet "Tvunget"
Hvis du ble tvunget til å signere lånepapirene fra lånekassen har noen brytet loven.

Men om du kan få slettet lånet fordi du føler deg presset av venner og familie som ønsket bare det beste for din fremtid slik du kunne sikre deg økonomisk resten av til liv? Nei, du var nok myndig? da du signerte de dokumentene og må ta ansvaret uansett utfall.

Lenke til kommentar

Da jeg så emnetittelen, trodde jeg dette dreide som en kristen sekt eller et annet miljø man forbinder med sterk sosial kontroll.

 

Nei, du kan ikke få slettet studielånet fordi du opplevde press fra samfunnet og omgangskretsen din. Du er og var en voksen mann da du begynte å studere og søkte om studielån.

 

Det har aldri vært noen garanti for å få jobb. Selv med utdannelse, er det ditt ansvar å gjøre deg attraktiv på arbeidsmarkedet. Men avhengig av hva du har studert, er det ikke så uvanlig å bruke litt tid på å få en relevant stilling etter studiene, så fortsett å lete etter jobber.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hele livet har jeg hørt "få deg en utdanning..."

Enormt press av foreldre, venner, lærere, og samfunnet generelt.

 

Så nå har jeg masse gjeld og ikke noe jobb innen det jeg studerte engang.

Det er som å bli presset mot sin vilje. Fuck det her

Hva har du egentlig utdannet deg i om jeg skal være så nyfiken?

 

Men slik er mentaliteten dessverre blitt at mange skoleelever blir prentet inn med; "gjør du det bra så får du jobb og alt ordner seg". Selvsagt, har du valgt noe så vagt som Dreneringssliper eller noe innen Politisk etikette så sliter du selvsagt.

 

Er som dama sier når noe er riv ruskende galt med logikken: DISNEY MAGI!  :evil:

 

Jeg skjønner godt at det er frustrerende å arbeide frem mot det målet hvor jobb og en klapp på skuldrene for å ha kommet inn i fellesskapet er selve den hellige gral, noe som er falsk opplegg av skolesystemet. Slikt var det stort sett tidligere. Det er ikke sikkert at det er noe galt i deg og mange vil nok feilaktig stemple deg lat eller uattraktiv eller noe når dette er noe man ofte ikke kan noe for. Og vi er ikke like, noen er bedre til å selge seg selv, andre er ikke. Noen har asperger, MS og selvsagt agorafobi, andre har noe helt bak mål.

 

Det var som den tidligere NAV-sjefen sa; jeg skjønte ikke hvor ille det var før jeg stod oppe i det selv.

 

Men nei, med mindre noen truet deg på livet om du ikke tok akkurat den utdanningen... men det tror jeg du så selv :wee:

Endret av herbiwere
Lenke til kommentar

Jeg vet jeg er ansvarlig for mine handlinger. Dette innlegget er av ren frustrasjon.

Egentlig er jeg heldig som fikk den jobben jeg har nå med 500k i året uten relevant utdanning, og den utdanning jeg har kan jeg godt bruke til freelancing på si.

 

Så egentlig burde jeg være fornøyd. Jeg har reflektert litt og roet meg ned. Takk for svar.

Lenke til kommentar

Jeg vet jeg er ansvarlig for mine handlinger. Dette innlegget er av ren frustrasjon.

Egentlig er jeg heldig som fikk den jobben jeg har nå med 500k i året uten relevant utdanning, og den utdanning jeg har kan jeg godt bruke til freelancing på si.

 

Så egentlig burde jeg være fornøyd. Jeg har reflektert litt og roet meg ned. Takk for svar.

Så egentlig en liten post med snikskryt. Godt gjort å få en ikke relevant jobb! Og lykke til videre :)

Lenke til kommentar

Jeg vet jeg er ansvarlig for mine handlinger. Dette innlegget er av ren frustrasjon.

Egentlig er jeg heldig som fikk den jobben jeg har nå med 500k i året uten relevant utdanning, og den utdanning jeg har kan jeg godt bruke til freelancing på si.

 

Så egentlig burde jeg være fornøyd. Jeg har reflektert litt og roet meg ned. Takk for svar.

What the actual fuck?? lol. Jeg antar.... gratulerer!

Lenke til kommentar

 

Jeg vet jeg er ansvarlig for mine handlinger. Dette innlegget er av ren frustrasjon.

Egentlig er jeg heldig som fikk den jobben jeg har nå med 500k i året uten relevant utdanning, og den utdanning jeg har kan jeg godt bruke til freelancing på si.

 

Så egentlig burde jeg være fornøyd. Jeg har reflektert litt og roet meg ned. Takk for svar.

Så egentlig en liten post med snikskryt. Godt gjort å få en ikke relevant jobb! Og lykke til videre :)

 

 

 

100493h-gullstrupenmhank.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...