Gå til innhold

Hp stream 14 laptop - katta i sekken?


Anbefalte innlegg

10-åringen kjøpte denne for et par mnd siden.

https://www.power.no/data-og-tilbehoer/baerbar-pc/hp-stream-14-ax000no-14-laptop/p-505695/

 

Nå kommer det opp en anbefaling om å oppdatere til nyeste versjonen av windows 10, fra versjon 15063 til versjon 16299. Når jeg prøver det så kommer det opp at jeg må frigjøre diskplass på datamaskin (8 GB kreves). Av det jeg kan finne ut av så er lagringskapasiteten kun 32 GB og windows tar ca 25 GB av dette. Kan det stemme? Vil det si at det er umulig å oppdatere versjonen? Har kun 2-3 gb ledig..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-t8fn5F

kjør diskoppryddings programmet og velg å rydde opp i systemfiler.

 

Diskopprydding finner du ved å klikke på flisene nede i venstre hjørne og skrive disk

 

Eventuelt lag en oppstarts usb penn med mediacreation tool, og kjør setup filen på den pennen.

Endret av Slettet-t8fn5F
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er ikke ekspert men har dette forslaget:

1. Ta backup av alle filer du vil ha

2. Velg tilbakestill pc. (Slett alt som ikke er nødvendig)

3. Oppgrader pc

4. Legg inn igjen filer og programmer på nytt

 

Du har ikke kjøpt katta i sekken, men fått det du har betalt for. En fullverdig pc har minst i3 prosessor, minst 120Gb SSD og koster fra 4000.

Endret av Svein M
Lenke til kommentar

Nå er det ikke annet enn det den kom med som er lagret. Den har kun vært brukt til å se på youtube og litt annen surfing.

Skjønner at man ikke får all verden til den prisen, men forventer kanskje at det skal gå greit med oppdateringene når den er kun to mnd..

Lenke til kommentar

Jeg fant denne forklaringen:

  • Små lagringsenheter, for eksempel enheter med 32 GB harddisker eller eldre enheter med fulle harddisker, kan ha behov for ekstra lagringsplass for å fullføre oppgraderingen. Du får instruksjoner i løpet av oppgraderingsprosessen. Det kan hende du enten må fjerne filer på enheten som du ikke trenger, eller sette inn en USB-flash-enhet, for å kunne fullføre oppgraderingen.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...