Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Skjerm hdmi no signal


Anbefalte innlegg

Var på pcen istad og alt kjørte perfekt. Kjørte en restart pga lyd kort driver oppdatering. Når pcen startet på nytt får jeg plutselig ikke hdmi signal lenger. Har byttet kabel, prøvd dvi, prøvd skjermen på samboeren sin laptop og der fungerer den fint med den hdmi kabelen. Redd for at skjermkortet mitt har tatt kvelden. Ikke mulighet til å erstatte I dette markedet med disse prisene. Noen forslag?

Endret av Akrabra
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du får ikke opp noen post boot info selfølgelig? Etter å tvangsavsluttet PC og restart på ny?

 

Får du noen meldinger fra hovedkortet? Altså om det gir fra seg noen usedvanlige pip? Går viftene som normalt? Hører du at bios booter opp i utgangspunktet? Med ett enkelt beep som regel?

Lenke til kommentar

Slå av (trekk ut stikkkontakt) av PSU.

Og ta ut bios batteriet fra hovedkortet (10 minutter).

Sett tilbake og kople til PSU og start PCen .

 

Kople til skjerm med enten vga eller dvi.

 

Får du ikke post på skjermen da er det mest sannsynlig noe som tilfeldigvis tok kvelden samtidig eller etter din restart.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Ikke noen nytt etter og ha testet det. Hvordan finner jeg ut hva som har gått?

For alt vi vet kan jo det være minne, hovedkort eller andre PCIE enheter tilkoblet som skaper trøbbel..

 

Som regel feilsøker man slikt med å fjerne alt fra hovedkortet, og bare beholde en minnebrikke og skjermkort tilkoblet.. Å se hva som skjer ved boot, så bytter man slot på minne, og senere bytte selv minnebrikke.. En om gangen.. Om det fremdeles ikke er noe liv, ville jeg ha testet å endre PCIE slot på skjermkort.. Om det så er samme feil, er det da enten skjermkort, cpu eller hovedkort som er trøbbel.. Da er det jo rimelig å teste ut et annet rimelig skjermkort for å finne ut om det er det som er problemet..

 

Eliminere de rimeligste feilene først, før man konkluderer med det dyreste :)

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...