Gå til innhold

Jean-Claude Juncker, en farlig mann?


Anbefalte innlegg

 

Den var ikke bra, si meg hvem som ikke vet det?

Går du ut å spør folk om det, jeg gjør ikke :)

Alle vet det, men bare 8% i EU vet hvem Juncker er. 

 

Jeg spør da, hvordan tror du demokratiet i Norge hadde fungert om 8% visste hvem Erna Solberg var.

 

Demokratiet fungerer jo ikke i Norge per idag. Er det virkelig viktig å vite navnene på politikere? Er det viktigere enn å vite om politikk? Er det viktigere enn å studere samfunn og politiske satsingsområder og avgjørelser osv?

 

Eller mener du se og hør politikk er symbolsk for demokrati?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det med enkeltindivider og kunne enkeltindivider for å kunne forstå politikken til partier osv. Det som du beskriver i innlegget jeg svarte på og som vi har diskutert i ganske mange innlegg nå.

 

La oss si det er 5% av nordmenn som ikke vet hvem Solberg er. Tror du at disse velgerene har god kjennskap til Høyre sin politikk?

 

Så vil jeg ha meg frabedt at du bruker tullete forhåndsprogrammerte utrykk i debatten. Her er det ingen bondeforsamling, så ingen interesserer seg for snakk om stråmenn.   

 

Stråmann er ikke et bondeutrykk. Det betyr at du tilegger meg meninger som jeg ikke har og så prøver å motbevise dem. I to tilfeller har du gjort dette, og jeg vil ha meg frabedt at du gjør det i fremtiden. Og at det bare var et spørsmål er ingen god unnskyldning, fordi du spurte mer enn en gang.

 

Du kan lese hva jeg skriver, forhold deg til det.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

Demokratiet fungerer jo ikke i Norge per idag. 1. Er det virkelig viktig å vite navnene på politikere? 2. Er det viktigere enn å vite om politikk? 3. Er det viktigere enn å studere samfunn og politiske satsingsområder og avgjørelser osv?

4. Eller mener du se og hør politikk er symbolsk for demokrati?

 

Svaret til spørsmålene dine er 

1. Nei, så lenge du har kunnskap om partiene.

2. Nei

3. Nei

4. Nei

 

Har du flere irrelevante spørsmål du vil at jeg skal svare på?

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

 

Den var ikke bra, si meg hvem som ikke vet det?

Går du ut å spør folk om det, jeg gjør ikke :)

Alle vet det, men bare 8% i EU vet hvem Juncker er. 

 

Jeg spør da, hvordan tror du demokratiet i Norge hadde fungert om 8% visste hvem Erna Solberg var.

 

PS: Hva er problemet, vi er da ikke i eu, om eu borgerne ikke vet hvem junker er. Hva er da problemet i norge :)

Lenke til kommentar

PS: Hva er problemet, vi er da ikke i eu, om eu borgerne ikke vet hvem junker er. Hva er da problemet i norge :)

 

Mitt argument var at EU har et demokratisk underskudd, og jeg kom med noen løsninger. Noen brukere var veldig uenig.

 

Men jeg kan se problemer for oss også. Hvis EUs demokratiske underskudd fører til dårlige lover, så blir vi tvunget av EØS-avtalen til å innføre lover som skader Norge.

Lenke til kommentar

Stråmann er ikke et bondeutrykk. Det betyr at du tilegger meg meninger som jeg ikke har og så prøver å motbevise dem. I to tilfeller har du gjort dette, og jeg vil ha meg frabedt at du gjør det i fremtiden. Og at det bare var et spørsmål er ingen god unnskyldning, fordi du spurte mer enn en gang.

Nei. Jeg har ikke tillagt deg noen mening. Det er jeg ALLTID bevisst på å ikke gjøre. Det har nok vært spørsmål, setninger med spørsmålstegn. Hvis ikke, så unnskylder jeg det, da har det vært en feil og ikke med vilje.

Endret av zeebra
Lenke til kommentar

Mitt argument var at EU har et demokratisk underskudd, og jeg kom med noen løsninger. Noen brukere var veldig uenig.

EU har ikke noe mer demokratisk underskudd enn nasjonene i EU.

 

Å velge president og ha et enormt fokus på 2 personer osv er IKKE riktig retning å gå. En president i EU har dessuten veldig lite makt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...