Gå til innhold

Dette er de norske Vive Pro-prisene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er norsk merverdigavgift tatt med i regnestykket deres? Hvis vi sier 1200 euro inkl. porto blir prisen totalt 14 681 kr. Er ikke mye å spare da.

 

Da undertegnede kjøpte den første HTC Vive fra samme sted i 2016 var prisen inkludert mva og andre avgifter. Jeg ser ingen grunner til at det skal ha endret seg.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg skulle gjerne oppgradert til Pro, men jeg er ikke villig til å gi fra meg den trådløse funksjonaliteten jeg får med OpenTPCast. Kanskje de slipper Intel løsningen på slutten av året og da skal jeg vurdere det.

 

Samme her. Kan hende når VIve Pro synker i pris og når Vive begynner å selge sin trådløsløsning.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Hei, Vil gjerne vite hvorfor ikke norsk Mva er iberegnet i denne prisen? Tek.no hvorfor ? 

Og dere som skriver at mva er inkludert, hvordan får dere til det, jeg og sikkert mange andre vil gjerne vite hvordan det fungere. Sist jeg sjekket må alle varer over 350 kr (inkludert frakt/forsikring) kjøpt fra utlandet betale merverdigavgift !??  :hm:

Lenke til kommentar

 

Er norsk merverdigavgift tatt med i regnestykket deres? Hvis vi sier 1200 euro inkl. porto blir prisen totalt 14 681 kr. Er ikke mye å spare da.

 

Alle prisene direkte i fra HTC, når det gjelder Viven osv, er inkludert mva, toll, frakt og alt ta der. :)

Har du mulighet til å forklare det nærmere , eller hvordan du vet det ?

Lenke til kommentar

 

Hva er det som må forklares? Moms er inkludert på samme måte som om du skulle kjøpt noe i Norge. HTC betaler momsen videre til Norge. Det fungerer på samme åte som Amazon og Global Shipping Program på Ebay når det gjelder moms.

 

Nei! Det stemmer ikke for bestilling fra Htc! Og regnestykket/priseksempel i denne artikkel er ikke norsk mva medbergenet i prisen. Altså du får ettersendt mva faktura av fraktselskap... Hvis du handler av feks Amazone så står Import fees/vat/tax oppført eller spesifisert ved betaling...

Lenke til kommentar

Hva er det som må forklares? Moms er inkludert på samme måte som om du skulle kjøpt noe i Norge. HTC betaler momsen videre til Norge. Det fungerer på samme måte som Amazon og Global Shipping Program på Ebay når det gjelder moms.

Nei! Det stemmer ikke for bestilling fra Htc! Og regnestykket/priseksempel i denne artikkel er ikke norsk mva medbergenet i prisen. Altså du får ettersendt mva faktura av fraktselskap... Hvis du handler av feks Amazone så står Import fees/vat/tax oppført eller spesifisert ved betaling...

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Både ved bestilling av Oculus Rift direkte fra Oculus og Kindle direkte fra Amazon.com har jeg opplevd at moms er inkludert i kjøpsprisen. Typisk ved at leverandøren har en avtale med toll-myndigheter el.likn. i Norge slik at de betaler moms i forbindelse med forsendelse. Nøyaktig hvordan det virker vet jeg ikke men ville definitivt sjekket før jeg bestiller HTC Vive Pro kit.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...