Gå til innhold

GameCube


Bone

Anbefalte innlegg

Heisann! :)

 

Regner med å få en GameCube til jul nå, men jeg lurte på noen småting;

 

Er det noe annet enn den boksen til 800,- kroner som jeg trenger? Følger alt med der? Det er helst styrespak jeg tenker på om følger med!?

 

Minnebrikker? Trenger jeg de for å lagre? Kan 1 minnebrikke brukes til flere spill? Eventuelt hvor mange savegames klarer de? Burde jeg ha ett til hvert spill?

 

Noen spill som er å annbefale?

Jeg har faktisk allerede kjøpt Zelda, the Wind Waker (det er vel derfor jeg kjøper Nintendo i første omgang, da jeg har vært besatt helt siden den aller første "gullkasetten" kom ut).

Også på ønskelista mi har jeg satt Metroid Prime og Mario (Sunshine?), og også Luigi's Mansion? Noen av disse som bør prioriteres først?

Noen andre spill som kan være gøy å sette opp på lista?

 

Jeg liker ikke sportsspill noe særlig, og andre typer action-spill har jeg PC til, egentlig.. Jeg er mer ute etter typer spill som jeg har nevnt her; Mario/Zelda (typiske Nintendo-tegneserie-uskyldig-grafikk). Likte jækla godt Banjo-Kazooie og Banjo-Tooie til N64.. Slike små-søte spill liker jeg! :)

 

 

Takk for hjelp! :)

 

 

mvh Bone

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gratulerer med ny GC. Du får konsollen med den beste håndkontrollen IMHO.

 

Du må vel kjøpe en minnebrikke. Usikker på om det er med i en GC bundle. Med et minnekort kan du lagre fra mange spill, men det kommer på størrelsen på det, men med et spill, så holder det med det minste. Zelda TWW er mege bra, men av de andre du nevner så vil jeg si Metroid Prime er det beste. Du har jo også StarFox.

Lenke til kommentar

Du må ha minnebrikke, hvis ikke vil det føles veldig unødvendig å sitte og spille, når du ikke får lagra.. En minnebrikke holder som regel til en haug med spill. Kapasiteten avhenger av kortet, mange 3rd party minnekort er stooore, osv.. Men et kort er vel fra type ... 60-260 blocks.

Og spill tar da type (fra tilfeldige spill i hylla her):

eternal darkness.. 15 blocks

metroid... 3 blocks

mario sunshine .. 7 blocks

viewtiful joe.. 4 blocks

f-zero gx 4+ blocks (3-13 blocks pr replay, 18 blocks for garasje, 3 blocks pr ghost, 4 blocks pr emblem, 4 blocks pr save game.. ekstremt)

zelda har jeg ikke her nå, husker ikke helt hvor mye det tok, men det står bakpå.

 

Så som du ser får du plass til endel savegames pr minnekort. Men hvis du og et par kompiser driver og spiller f-zero kan det fort bli endel blocks.. Så greit med et med litt størrelse.

 

edit:

Jeg liker også den originale kontrolleren veldig godt. Hvis du ikke har bruk for flere enn en kontroller, holder det lenge med den ene som følger med.

 

Av spill så må jeg bare få si.. gled deg til zelda! :) I tillegg er Metroid Prime absolutt å anbefale. Super mario sunshine er veldig kult den første stunda.. men .. det er skuffende i forhold til tidligere mariospill. Luigis mansion er.. annerledes, men også litt kult. Men ikke helt min type spill.

Da jeg har spilt alle tre vil jeg si at du bør prioritere Metroid Prime.. :)

 

oh.. i tillegg.. Viewtiful Joe er kuult.. :)

Endret av Tosh
Lenke til kommentar

Her har du et til den nette sum av £3.99 inkludert frakt (123 blocks). Har to av disse (to byer i Animal Crossing, kan kun ha én pr. minnekort), de fungerer utmerket.

 

http://www.play.com/play247.asp?page=title&r=GC&title=111959

 

Ellers har du dette til £9.99 (251 blocks), men det er jo mindre lagringsplass pr krone enn det over:

 

http://www.play.com/play247.asp?page=title&r=GC&title=111960

Endret av Aasgaard
Lenke til kommentar

Gratulerer ja med kjøpet. Etter å ha hatt gamcube i 8 mnd nå mener jeg fremdeles det er den beste spillkonsollen. Føler spillene er gjennomført her.

 

Mange fete spill på Gamecube nå

 

-mario kart "double dash"

-ssx 3

-Zelda

-marioparty 5

-tony hawk..alle er gode her

-

 

Vurderer sterkt å kjøpe 1080 avanlanche....

Er det noen som har noen erfaring med dette??

Har hørt det er litt blandede følelser rundt dette spillet

Lenke til kommentar

Det er også veldig kjekt med en "Nintendo Wavebird Wireless Controller". Slipper ledningene og kan sitte så langt unna TV'n du vil (har en rekkevidde på ca. 25m :wow: ) Batterilevetiden er også meget god. Jeg kjøpte min Wavebird i sommerferien og har enda ikke trengt å skifte batterier :thumbs:

Endret av Spaz
Lenke til kommentar

Vurderer å kjøpe gamecube men har noen spørsmål:

1. Har den optisk lyd utgang?

2. Støtter den 5.1 surround?

3. Har den WS støtte?

4. Er det tilgjengelig flere sorter kabler? støtter RGB, S-video, component osv.?

5. Tok en titt bak på boksen, der var det to AV utganger(digitel/analog) noen som har erfart forskjellen på disse? forskjell i bildekvalitet osv.?

Lenke til kommentar
Vurderer å kjøpe gamecube men har noen spørsmål:

1. Har den optisk lyd utgang?

2. Støtter den 5.1 surround?

3. Har den WS støtte?

4. Er det tilgjengelig flere sorter kabler? støtter RGB, S-video, component osv.?

5. Tok en titt bak på boksen, der var det to AV utganger(digitel/analog) noen som har erfart forskjellen på disse? forskjell i bildekvalitet osv.?

1. Ja, men du må kjøpe en spesiell nintendo optisk kabel for å benytte den.

2. Siden den støtter optisk ville det vært bortkastet om den ikke gjorde det :) Svar = JA

3. WS??

4- Det følger med en nintendo kabel som har 3 composit plugger i andre enden. (phonokabler som noen kaller det) 1 compositt brukes til video, de andre to til lyden.

5 Den analoge utgangen bruker kabelen som nevnt ovenfor, Den digitale brukes den optiske som nevnt i svar 1

 

Når jeg sier "nintendo" kabel er p.g.a. at GC bruker spesielle kabler til lyd og bilde. Du kan derfor ikke bruke den samme kabelen som den du har imellom DVD spilleren og TV/forsterker.

 

ahh håper det ble forståelig

Lenke til kommentar
Noen spill som er å annbefale?

Jeg har faktisk allerede kjøpt Zelda, the Wind Waker (det er vel derfor jeg kjøper Nintendo i første omgang, da jeg har vært besatt helt siden den aller første "gullkasetten" kom ut).

Også på ønskelista mi har jeg satt Metroid Prime og Mario (Sunshine?), og også Luigi's Mansion? Noen av disse som bør prioriteres først?

Noen andre spill som kan være gøy å sette opp på lista?

Super bra spill:

Legend of Zelda: The Wind Waker

Viewtiful Joe

F-Zero GX

Mario Kart: Double Dash!!

Resident Evil REmake & Zero

Super Monkey Ball 1 & 2 **

Metroid Prime

Soul Calibur 2

Animal Crossing

Eternal Darkness: Sanitys Reqiuem **

Ikaruga *

 

Bra spill:

P.N.03**

WarioWorld*

Luigi's Mansion*

Star Wars: Rebels Strike*

1080: Avalanche(Hadde vært superbra om det var flere baner og multiplayer options)**

Pikmin

Billy Hatcher and the Giant Egg

Super Mario Sunshine(Litt for komplisert)

 

* = Personlig favoritt

** = Enda mer favoritt

Lenke til kommentar
1. Ja, men du må kjøpe en spesiell nintendo optisk kabel for å benytte den.

2. Siden den støtter optisk ville det vært bortkastet om den ikke gjorde det :) Svar = JA

Jeg trodde Gamecube hadde kun analogt audio. Vet du om noen norske butikker som selger denne kabelen? Men jeg er ganske sikker på at det er kun 2 kanaler og det er derfor en del spill bruker DPL2. Det vil uansett bli bedre å sende signalene digitalt.

Lenke til kommentar

Covenant: det kommer nok ikke et nytt banjo spill til GC, i og med at RARE som laget disse spillene er kjøpt av Microsoft. Men det kommer derimot et/har kommet et spill til gameboy advance (banjo - grunty's revenge), da microsoft ikke ser på gameboy som en konkurent da de ikke har eller planlegger en bærbær console enda.

 

MistaPi: Du har rett, det finnes ikke en optisk kabel til gamecube. Du må koble til 2 kanals lyden til en forsterker som støtter Pro Logic II, og dermed få "nesten" skikkelig surround som du sier.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...