Gå til innhold

Fulltids jobb - studere ved siden av?


Mrfrick

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

 

Jeg er i 100% jobb men har veldig lyst til å ta Helse- og oppvekstfag Vg1 på nki nettstudier ved siden av jobben. jeg er ikke skole flink men er motivert til å studere noe jeg ikke var når jeg gikk på bygg og anlegg.

 

Noen som har gjort dette, eller er det håpløst med 100% jobb?

 

 

takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Ingenting i veien for dette, men en må gi en innsats. Hilsen student i fulltidsarbeid+ :)

Har du informert jobben om at du studerer ved siden av?

 

Jeg tror at jeg kommer til å gjøre dette, er ikke fornøyd med der jeg er idag.

Ja, jeg avklarte dette med arbeidsgiver. Dette bør en gjøre da en uansett må ha fri innimellom når det kreves oppmøte.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Det jeg egentlig tenker mest på er at jeg er ganske ny i jobben, og bedriften ansatte meg i håp om at jeg skal være der lenge. da syntes jeg det blir feil å si til sjefen at jeg skal begynne å studere ved siden av jobben. det gir jo et klart tegn på at jeg ikke har planer om å være der så lenge??

 

planen min er å studere Helse- og oppvekstfag Vg1 deretter ambulansefag

Lenke til kommentar

Så lenge det er snakk om nettstudier som ikkje krever fri frå jobb so er det ikkje nødvendig å ta dette opp med arbeidsgiver.

 

Det du kanskje bør vurdere er kor vidt du vil studere på fulltid, eller om du vil spre studiebelastninga over eit ekstra år.

Litt avhengig av kor skuleflink du er og kva resultat du vil ha, so kan det bli litt vell lite fritid med både 100% jobb og 100% studier.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...