Jump to content
Sign in to follow this  
Tangent

[Løst] Windows utforsker - tilpasning av kolonner

Recommended Posts

Driver og katalogiserer /redigerer musikksamlingen min og har noen problemer med utforskeren i W10.

For det første, så har jeg maaaange musikkfiler. 

På rotnivå i samlinga mi, er det en mappe for hver artist.

Hver artistmappe har undermapper som er navngitt som år  - feks. 1978 1979 1980 1981 osv

I hver av disse års-mappene kan det ligge drøssevis av undermapper som er mer spesifikke datoer med utfyllende tittel (mange konsertopptak)

f.eks 19780329 - "albumnavn" eller "stedsnavn for konsert".

I hver av disse spesifikke mappene ligger det musikkfiler med tilhørende coverart.

Det jeg ikke får til, er at i disse spesifikke mappene skal kolonner med følgende navn vises:

Navn           Dato           Type             Størrelse         Bithastighet           Lengde

Grunnen til denne visningsform, har med redigering å gjøre.

Selvfølgelig får jeg disse kolonnene frem ved å velge detaljvisning og valg av kolonner.

Problemet er at jeg må gjøre det på hver eneste mappe (blir lei etter 6000 + redigeringer).

Er det noen måte å sette ønskede kolonner på samtlige undermapper samtidig ?

Eller må jeg sløyfe å bruke "hovedårsmappe", og helle dumpe alle undermapper rett på rotnivå til artist?post-207918-0-34342300-1521430513_thumb.jpg