Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hvorfor trekker tannkjøttet seg tilbake?


Stink

Anbefalte innlegg

Har sett at tannkjøttet på noen tenner har trekt seg tilbake den siste tiden. Hva kan det komme av?

 

Har også et rødt område på gommene jeg lurer på..

 

Var hos legen pga at jeg hadde symtomer på trøske å fikk mycostitin. Har gått på dette i 3 uker uten særlig forbedring. Nå har tannkjøttet endret litt farge å blitt lysere (ikke belegg). Tungen er muligens litt bedre, men mer sår.

 

Legger ved et bilde av det røde område på tannkjøttet under en tann som har mer eksponert tannhals enn den har hatt tidligere.

post-478699-250848_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har sett at tannkjøttet på noen tenner har trekt seg tilbake den siste tiden. Hva kan det komme av?

 

Har også et rødt område på gommene jeg lurer på..

 

Var hos legen pga at jeg hadde symtomer på trøske å fikk mycostitin. Har gått på dette i 3 uker uten særlig forbedring. Nå har tannkjøttet endret litt farge å blitt lysere (ikke belegg). Tungen er muligens litt bedre, men mer sår.

 

Legger ved et bilde av det røde område på tannkjøttet under en tann som har mer eksponert tannhals enn den har hatt tidligere.

 

du pusser for hardt og med for hard tannbørste

Lenke til kommentar

Det kan være tannkjøttbetennelse og kona har det, men det merker du om du blør lett i tannkjøttet/betent..

 

Da trenger du tannrensemiddel såkalt plakkers og spesialtannpirker og spesiell fluorklor tannkrem... husker ikke hva den heter, men den er dyr. Samt spesiell fluor tannskyll....

 

Tannkjøttbetennelse som nevnt over må behandles av tannlege, ellers faller tennene ut.

 

Ellers er det mye som kan tære på tannkjøtt, jeg vet enkelte dråger som sjakk, såkalt speed eller amfetamin tærer kraftig på tannkjøtt.

Det er killing for emalje og tenner også..

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...