Gå til innhold

Opptaksmuligheter når TV'n har RiksTV med kortleser


Anbefalte innlegg

Mine foreldre skal ha ny TV på hytta, og når selgeren på Power hørte de hadde RiksTV, så anbefalte han en TV med kortleser for å slippe boxen.
Det er vel og bra, men da blir jo opptaksmulighetene borte.
Selgeren mente da at man bare kunne koble til en ekstern hard-disk via USB, og bruke denne til å ta opp programmer på.

Jeg var litt skeptisk når jeg hørte mine gamle foreldre fortelle meg hva de hadde blitt fortalt, så jeg har googlet litt, og fant et WD-produkt som het WD MyBook AV-TV, men tror ikke det finnes lenger.

 

Noen av dere som vet noe om slike muligheter, og om det kun er spesielle TV-produsenter hvor dette er mulig, og/eller hvilke hard-disk varianter som er aktuelle.
Jeg finner ingen artikler om dette på nettet av nyere dato.

 

- Terje -

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det selgeren forteller er riktig. De fleste harddisker kan brukes, men vær obs på at TV formaterer disken når den kobles til første gangen. Hvis det er noe på disken blir det borte og alt som lagres på disken blir kryptert og kan kun sees på samme TV (ikke PC eller annen TV).

Hvis man har en PVR-boks fra før, så er den sansynligvis noe mer avansert når det gjelder muligheter enn TV med kortleser. TV-ene har vanligvis bare en tuner slik at man ikke kan ta opp noe annet enn man ser på, men de fleste PVR-boksene har dobbel tuner.

Lenke til kommentar

Det selgeren forteller er riktig. De fleste harddisker kan brukes, men vær obs på at TV formaterer disken når den kobles til første gangen. Hvis det er noe på disken blir det borte og alt som lagres på disken blir kryptert og kan kun sees på samme TV (ikke PC eller annen TV).

Hvis man har en PVR-boks fra før, så er den sansynligvis noe mer avansert når det gjelder muligheter enn TV med kortleser. TV-ene har vanligvis bare en tuner slik at man ikke kan ta opp noe annet enn man ser på, men de fleste PVR-boksene har dobbel tuner.

 

Takk for utfyllende svar Mr D.

Tror jeg tar en tur og forhører med selv, så ikke gamlinga går på en smell fra en, sikkert overbevisende, selger ;-)

 

- Terje -

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...