Gå til innhold

E-SPORT: Først vant de King of Nordic - så slo de Nordavind


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Synes det blir for dumt å anklage folk offentlig for cheating uten at dere har noe mer å komme med. Dette er dyktige spillere som sitter å trener MYE. Alle er uskyldige inntil motsatte er bevist i Norge. Gjelder CSGO også. Norske CS spillere er altfor raskt ute med cheat anklager, når de heller burde holde munn.

Ser ikke Marit Bjørgen rope ut at motstanderen er dopa hvis hun taper et skirenn? Fansen kan mene hva de vil, men dere som faktisk spiller i Norgestoppen skal ikke sitte der og være dommer og jury, det er ikke deres jobb.

 

Kan ikke du ordne så TL spilles på Faceit AC? Og mens du holder på, fiks noen admins derfra også så TL har en jury og dommere.

Både Faceit og ESEA er ikke så veldig lett å ha med å gjøre kommersielt sett. Hvordan går det forresten med Grande og Radification?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Synes det blir for dumt å anklage folk offentlig for cheating uten at dere har noe mer å komme med. Dette er dyktige spillere som sitter å trener MYE. Alle er uskyldige inntil motsatte er bevist i Norge. Gjelder CSGO også. Norske CS spillere er altfor raskt ute med cheat anklager, når de heller burde holde munn.

Ser ikke Marit Bjørgen rope ut at motstanderen er dopa hvis hun taper et skirenn? Fansen kan mene hva de vil, men dere som faktisk spiller i Norgestoppen skal ikke sitte der og være dommer og jury, det er ikke deres jobb.

 

Kan ikke du ordne så TL spilles på Faceit AC? Og mens du holder på, fiks noen admins derfra også så TL har en jury og dommere.

Både Faceit og ESEA er ikke så veldig lett å ha med å gjøre kommersielt sett. Hvordan går det forresten med Grande og Radification?

Like dårlig som de alltid har vært uten cheat

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Uten at jeg har noe å si om cheatinga så må jeg si at erfaringsmessig har jeg aldri spilt med noen som sutrer så mye når det går dårlig, og er så høy på pæra når det går bra som vedkommende dere snakker om.

 

En annen ting folkens, slutt med å henge folk ut fordi de mest sannsynlig cheater, om det ikke er bevis så hold det for dere selv til dere evt har det - dette er det som ødelegger det norske cs-miljøet og fortsetter å gjøre det år etter år.

jeg var selv midt i problemet med med Riks og kop når det sto på så jeg sier ikke dette lett.

 

Dere er ikke dritt selvom dere taper, dere som er i toppen, det betyr heller ikke at motstanderen cheater, dere kan ha en god dag han kan ha en bedre dag, det er ikke altid det som ser ut som 90% cheat faktisk viser seg å være det.

 

Ang Saidonz har jeg ingen meninger om han cheater eller ikke fordi jeg fikk nok av måten han var på i spillet før jeg i heletatt hadde spilt noe særlig med han.

 

Cheat har blitt ett veldig stort problem i cs, så stort at jeg ikke orker å spille mer - og med 16 år bak meg og det som fikk meg selv bort fra mobbinga jeg opplevde ellers så sier det hvor glad jeg har vært i cs fra jeg først rørte det, men det er broken i disse dager, på grunn av cheat og pga hvor lett det er å cheate uten å bli tatt.

 

Ett lite eksempel her på slutten, da jeg spilte source så spilte jeg med en som mente jeg cheata etter å ha spilt sammen i over 2 år, jeg var sønderknust fordi det ikke stemte.
I dag spiller han for Faze..

 

Moo out.

Endret av Mooooooooooo
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Men hvis de er så blatant hvorfor slo de Kingpins på lan da for så å tape i finalen?

 

Trenger ikke være blatant for å knuse bortimot all norsk motstand. Ett lag med faceit lvl 10 folk som hadde kjørt en liten aim assist og toogla wh i noen key runder hver kamp hadde vunnet 1 div uten store problemer.

Lenke til kommentar

Synes det blir for dumt å anklage folk offentlig for cheating uten at dere har noe mer å komme med. Dette er dyktige spillere som sitter å trener MYE. Alle er uskyldige inntil motsatte er bevist i Norge. Gjelder CSGO også. Norske CS spillere er altfor raskt ute med cheat anklager, når de heller burde holde munn.

Ser ikke Marit Bjørgen rope ut at motstanderen er dopa hvis hun taper et skirenn? Fansen kan mene hva de vil, men dere som faktisk spiller i Norgestoppen skal ikke sitte der og være dommer og jury, det er ikke deres jobb.

 

De kan tenkte det, men de sier det ikke.

Lenke til kommentar

Trodde ikke det var mulig å cheate nå som TL har EAC?

 

Siden det aldri vil være mulig å bevise cheat uten en skikkelig AC, vil slike saker alltids eksistere, uavhengig av om det stemmer eller ikke. Problemet er ikke det norske miljøet og cheataccuses, det er mangel på forebygging av juks. Hvordan hadde sykkelsporten fungert om det aldri var dopingkontroll?

 

Tror aldri jeg har opplevd noen form for cheataccusing i ESEA, mens det oppstår omtrent hver ligarunde og hver KoN kvalikk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men herregud da, tåler ikke folk å tape?

 

Norsk cs kommer _ALDRI_ til å bli noe om det her skal skje hver eneste sesong noen "nye" knuser noen gamle slitte travere.

 

Ta heller å lag en god gammal bustmovie da, om man er så forbanna sikker på at de jukser, eller iallefall bevis før man slenger med leppa.

Leif Einar

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jukse på Valve secure servere i 2018? Dere må være gal. Tror dere virkelig at et multimilliard firma vil la små unger i fra Norge klare å bypasse deres majestetiske "state of the art anti cheat" for å sitere Gabe Newell. På toppen av dette så er det enda en anti cheat som skal blokkere assisterende sideprogrammer, det er naivt å tro at en gjeng med ungdomsskole gutter har så lite moral og etikk at de vil jukse i pc-spill for å tjene penger på det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jukse på Valve secure servere i 2018? Dere må være gal. Tror dere virkelig at et multimilliard firma vil la små unger i fra Norge klare å bypasse deres majestetiske "state of the art anti cheat" for å sitere Gabe Newell. På toppen av dette så er det enda en anti cheat som skal blokkere assisterende sideprogrammer, det er naivt å tro at en gjeng med ungdomsskole gutter har så lite moral og etikk at de vil jukse i pc-spill for å tjene penger på det.

 

er ikke VAC som blir brukt da luring

Lenke til kommentar

"Vi slo dem på LAN for litt siden" haha beste og slenge i trynet på en etter et LAN :p Marcelious, du har vært lenge i CS miljøet. Du vet at enkelte har hacket seg til gjennombrudd.

 

La oss sette opp et scenario. Et lag hacker på LAN, men når de kommer f.eks til semifinale/finale skrur de av fordi de har oppnådd det de vil (da snakker jeg LAN med f.eks 4 gode lag) De velger da og ikke hacke fordi de ser seg fornøyd med en "2" plass.

 

Liker at Saidonz på det lanet stresset som bare det da lag spurte om demo av iNTERP og Zame og ikke av han. Er ikke alltid spillerene med mest kills som hacket. Hele laget fremsto som drittunger og veldig irriterte over at folk ba om demo. Hacker man ikke og vet 100% at ingen i laget hacker leverer man demo ikke bare til CREW men også til motstanderen sitt LAG noe ingen fikk. Kun crew, da de ble spurt sa de "vi har gitt til crew" Alle vet på LAN at det skal mye til for at crew kaster noen ut. For og legge kortene på bordet fra OFFroadLAN så var faktisk 2 av de 6 som så demo USIKKRE noe som jeg mener var nok til og utsette alle matcher frem til man kunne ta en avgjørelse. At 2 admins er USIKKRE er jo sjokkerende.

 

De oppnådde det de ville. 2 plass på et lan med gode spillere. Vinner sikkert TL får en kontrakt og kommer til og splitte opp eller tape etter det. Rart at de ikke spiller ESEA eller CEVO ja. INGEN store org's bryr seg om TL eller KoN, så det er det dummeste de har uttalt NOEN gang.!

 

Men til syvende og sist bør de jo bare laste opp demo fra matchene sine på LAN offentlig om de ikke har noe og skjule da?

Lenke til kommentar

de vinner nok TL og får casha fordi admins er feige.

Feige? Det må jo først komme inn konkrete anklager om juks i formelle former. Det har vi ikke sett siden aller første serierunde. Den saken gjaldt en annen spiller, og vedkommende ble ikke dømt den gangen.

 

Heller ikke de som arrangerer King of Nordic har fått noen formelle anklager med vedlagt bevismateriale. Da er det ikke noe å etterforske.

 

Det minste vi kan forvente er at de som hevder at noen jukser, sender oss en saklig og konkret henvendelse der de forteller oss hva vi skal se på og legger ved det de mener er bevis. Vi etterforsker ingen og vi bruker heller ikke timesvis på å kikke på demoer, basert på synsing i sosiale medier.

 

Og vi dømmer selvsagt ingen basert på indisier eller en heksejakt.

 

Klager og bevismateriale på spillere eller lag kan sendes til [email protected]. Det samme gjelder tips om Telenorliga-spillere som er utestengt i andre turneringer eller plattformer.

Endret av TST
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

de vinner nok TL og får casha fordi admins er feige.

Feige? Det må jo først komme inn konkrete anklager om juks i formelle former. Det har vi ikke sett siden aller første serierunde. Den saken gjaldt en annen spiller, og vedkommende ble ikke dømt den gangen.

 

Heller ikke de som arrangerer King of Nordic har fått noen formelle anklager med vedlagt bevismateriale. Da er det ikke noe å etterforske.

 

Det minste vi kan forvente er at de som hevder at noen jukser, sender oss en saklig og konkret henvendelse der de forteller oss hva vi skal se på og legger ved det de mener er bevis. Vi etterforsker ingen og vi bruker heller ikke timesvis på å kikke på demoer, basert på synsing i sosiale medier.

 

Og vi dømmer selvsagt ingen basert på indisier eller en heksejakt.

 

Klager og bevismateriale på spillere eller lag kan sendes til [email protected]. Det samme gjelder tips om Telenorliga-spillere som er utestengt i andre turneringer eller plattformer.

Er ikke mange andre sporter der utøverne/lagene selv må "buste" andre for juks. Det er heller en jobb for arrangøren eller et uavhengig organ. Burde vel uansett ringe noen alarmer hos ansvarlige for ligaen når spillere som tidligere ALDRI har vært i nærheten av dette nivået plutselig feier over all motstand uten klient. Samtidig er de kjempedårlige på både Faceit og ESEA sin antijuksklient.

 

Om de faktisk jukser i telenorligaen har jeg ikke satt meg inn i, men gamer/telenorligaen burde absolutt være i første rekke i å forhindre at deltakere jukser. Føler det er på tide med et eget (uavhengig) organ i gamer/telenorligaen som har mulighet til å utestenge spillere for juks uten at TST/Rostvaag skal ha siste ordet. Hadde forsåvidt vært interessant å se en liste over admins i førstedivisjon. Antageligvis svært få som har mye innsikt i CSGO.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Uten at jeg har noe å si om cheatinga så må jeg si at erfaringsmessig har jeg aldri spilt med noen som sutrer så mye når det går dårlig, og er så høy på pæra når det går bra som vedkommende dere snakker om.

 

En annen ting folkens, slutt med å henge folk ut fordi de mest sannsynlig cheater, om det ikke er bevis så hold det for dere selv til dere evt har det - dette er det som ødelegger det norske cs-miljøet og fortsetter å gjøre det år etter år.

jeg var selv midt i problemet med med Riks og kop når det sto på så jeg sier ikke dette lett.

 

Dere er ikke dritt selvom dere taper, dere som er i toppen, det betyr heller ikke at motstanderen cheater, dere kan ha en god dag han kan ha en bedre dag, det er ikke altid det som ser ut som 90% cheat faktisk viser seg å være det.

 

Ang Saidonz har jeg ingen meninger om han cheater eller ikke fordi jeg fikk nok av måten han var på i spillet før jeg i heletatt hadde spilt noe særlig med han.

 

Cheat har blitt ett veldig stort problem i cs, så stort at jeg ikke orker å spille mer - og med 16 år bak meg og det som fikk meg selv bort fra mobbinga jeg opplevde ellers så sier det hvor glad jeg har vært i cs fra jeg først rørte det, men det er broken i disse dager, på grunn av cheat og pga hvor lett det er å cheate uten å bli tatt.

 

Ett lite eksempel her på slutten, da jeg spilte source så spilte jeg med en som mente jeg cheata etter å ha spilt sammen i over 2 år, jeg var sønderknust fordi det ikke stemte.

I dag spiller han for Faze..

 

Moo out.

 

Du har 16 år bak deg? Nicket ditt? MOO? Det er jo det man må, man må tørre og si ifra i offentligheten, holder alle kjeft er det jo bare for hackere og hacke? Synd at du ble mobbet (grunnet CS antar jeg? siden dette er gaming relatert) Men om en god spiller sier du hacker (rain) eller noen forteller meg at jeg hacker som er gode så blir jeg bare stolt fordi jeg vet jeg ikke hacker. Hvorfor skriver folk at Saidonz hacker? Fra OFFroadLAN var det aldri han, og jeg mener ALDRI han noen skulle ha demo fra det var iNTERP og Zame og en til tror jeg. Han vrir alt så det handler om han. Spilte NPL 3 med han for 4 mnd siden (ca...) og han var søppel. Men godt for han at han nå er i det beste laget atm i Norge om vi ser bort ifra Marcelious & CO da

 

Men sånn som Grande bør jo være banned fra TL på livstid. Alle som blir busted burde bli utestengt på livstid eller minst 3 år.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...