Gå til innhold

PUBG rubberbanding fortsatt ett problem?


Anbefalte innlegg

Heisann! 

Har lenge nå spilt uten noe som helst rubberbanding av noe slag, hadde heller ikke dette problemet når folk flest klagde på det.

Ikke før nå nylig, når jeg satte inn ryzen 7 1700x, rx580, ny ram og nytt hovedkort...

Noen ganger hvis jeg resetter modem og ruter så er jeg heldig å slipper problemet, men som oftest vedvarer problemet. 

Kjører andre spill som BF1, BF4, BF Hardline og CS GO som ikke viser noen tegn til problem med internett, bare PUBG. Samt en overvåking av nedlasting viser ingen kutt i tilkoblingen.

Spiller forsåvidt også fifa 18 og fortnite på ps4, uten problem med connection der også. 

Har ikke mulighet til å koble PC direkte til modem, så jeg bruker en NETGEAR WNDA3100v2 N600 Wireless Dual Band USB til å ta inn signaler, mot en Netgear router R6100 med nyeste firmware V1.0.0.1.22

250 mbps linje, har som regel 16-20 ms latency med 55-65 mbps download og 20-25 mbps upload. Sitter 4-5 meter unna router og modem med en trevegg imellom. 


Har tidligere hatt en del problem med denne routeren, så jeg vil nok bytte den ut veldig snart, samt få byttet kabler så hastigheten jeg betaler for faktisk kommer inn. 

Men er det noen som vet noe om dette? Noe jeg kan forsøke? Begynner jo å lure om det kan være oppsettet mitt det er problem på når jeg er den eneste i squad som har problemet  :hrm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Rubberbanding er et fenomen stort sett fra bilspill, hvor biler som kommer bak i feltet automagisk kjører fortere enn de foran slik at feltet aldri helt blir strukket slik det hadde blitt i den virkelige verden. Jeg kan ikke helt skjønne hvordan rubberbanding skal gjelde i PUBG, så her er nok begrepet ditt feil.

 

Er det snakk om lag eller dårlig internettforbindelse som fører til at motstandere/du "hopper" frem og tilbake?

Lenke til kommentar

Hmm, ut fra det jeg har sett så er det rubberbanding det heter i PUBG. I alle fall det alle med problemet kaller det, i tillegg er det det utrykket, rubberbanding, utviklerne av spillet kaller det når de har adressert problemet tidligere. 

Problemet er altså at det hopper ja. Hvis jeg sprinter rett fram, så stopper jeg plutselig opp, som at det hakker, og må begynne sprinten på nytt. Også hvis jeg går fram mot ett hjørne for å peake, på min skjerm peaker jeg, men i neste sekund er jeg 2 meter ifra hjørnet og peaker rett i veggen. Det virker jo som ett nettverksproblem. 

Nå når jeg tenker tilbake så skjedde dette kanskje når jeg begynte å stille på graphics settings i spillet. Har stilt alt tilbake slik jeg hadde det før, fortsatt rubberbanding.  I dont know  :dontgetit:


Edit: Kan legge til at noen vil kalle det for stuttering i stor eller liten grad. Mulig jeg må sjekke en del haker inne på kontrollpanel, brannmur, power options og sjekke at alt av directx og visuals er oppdatert. 

Endret av Tomsneeds
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Du har helt rett i å kalle dette rubberbanding, helt vanlig begrep.

Jupp, "rubberbanding" og "lag" kommer av litt ulike tekniske "løsninger" på hva som skjer når server og klient (spillet) er uenige om spillerens posisjon på kartet. Rubberbanding er når spillserver avgjør hva som er "korrekt" posisjon, mens lag oppstår når klienten bestemmer posisjonen.

 

Problemet kan oppstå av ulike grunner, men som oftest er det forbundet med dårlig respons på nettforbindelsen til en eller fler av deltagerene.

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar

Rubberbanding er et fenomen stort sett fra bilspill, hvor biler som kommer bak i feltet automagisk kjører fortere enn de foran slik at feltet aldri helt blir strukket slik det hadde blitt i den virkelige verden. Jeg kan ikke helt skjønne hvordan rubberbanding skal gjelde i PUBG, så her er nok begrepet ditt feil.

 

Er det snakk om lag eller dårlig internettforbindelse som fører til at motstandere/du "hopper" frem og tilbake?

 

Wow. 

 

On topic: Jeg har det nesten aldring lenger. Det er et server-klient problem og vil derfor ikke bli så påvirket av hardwaren dine. Jeg får det av og til når jeg hopper der mange andre også lander. Da blir det ofte litt lag i starten. Våpen dukker ikke opp med en gang, det tar tid å plukke opp ting og man hopper til fram og tilbake. På ingen måte så ille som det var før, men nok til at man merker det. Varer ikke veldig lenge, men man kan lett dø på grunn av det.

Lenke til kommentar

I dag hadde jeg ikke noe problem whatsoever når jeg spilte solo eller duo, men så fort jeg kjørte squads ble det rubberbanding igjen. 

Mtp. drivere, jeg så jo at mange av driverne som fulgte med de nye delene var gamle, så jeg oppdaterte alle. Jeg sjekket nå nettopp og alle drivere er av seneste utgave. 

Har veldig lyst til å tro at det er serverside problemet ligger på. Oh well. 

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Det er pugb, forvent ikke mye, spillet fader ut av relevanse om en liten stund, det er ikke bygd bra nok fra bunnen av.

This! PUBG er en "fadese", og vil være ute av fokus om ikke alt for lenge.

 

Men når det er snakk om "rubberbanding", så kan det være en ide å bytte DNS.

Foreslår dns.watch.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...