Gå til innhold

Denne skal ha «verdens beste» TV-lyd – nå er den pyntet med eiketre


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tipper de fleste som er negative ikke har råd til tvn.

 

Noe å reflektere på....

 

Kunne cashet ut flere av den her og nå, men det kunne ikke falle meg inn å gjøre det.

Lyden går uansett igjennom eget anlegg her, så å kjøpe en TV med en planke klasket i fronten utgår.

Lenke til kommentar

Tipper de fleste som er negative ikke har råd til tvn.

 

Noe å reflektere på....

La meg reflektere litt her.

 

Jeg kommer ikke til å snakke om design, det er subjektivt. Jeg synes den ser forferdelig ut, men skjønner jeg ikke er målgruppe og. Det har ingenting med at den er dyr å gjøre jeg synes den ser forferdelig.

 

Si du har bra med penger, og du vil ha den beste TVen du kan få. Så du går til Elkjøp, si de har alle TVer inne. Si jeg er selger.

 

Fyren kommer opp til meg og sier han vil ha den beste TVen vi har og beste lyd, penger er ikke noe problem. Hadde jeg vist denne kunden B&O TVen, hadde han fått beste TV da? Han hadde ikke det. Nei jeg ville vist han til en Panasonic TV med samme panel og sagt at denne har bedre bildebehandling og kalibrering. Det er det beste bildet. Og koster mer enn en LG TV. Men Panasonic koster mer enn LG av en grunn. B&O bruker en LG TV og koster mer av ingen grunn.

 

Så over til høyttaleren. Jeg bryr meg ikke hvor god den er. Du vet godt at den aldri aldri aldri kan slå et skikkelig surround lydanlegg med skikkelig bass. Går ikke. Jeg ville vist det til kunden etterpå. Sagt han skulle kjøpe dette, så får han veldig bra lyd.

 

Og kvalitet? Hvordan vet du B&O er bedre? Har hatt en gammel B&O TV i familien som aldri gikk i stykker, men det var da, hva med nå? Det som ryker oftest i TVer er kondensatorer, de beste kondensatorene kommer fra Japan. Panasonic er japansk. Er det mye mer sannsynlig at B&O bruker høykvalitet kondensatorer fra Japan enn Panasonic, og viktigst av alt, vet du hvem som gjør? Du gjør ikke. Produktet er outsourcet, du vet ikke hva du får.

 

 

Nå tror du kunden i butikken ville sagt til meg: "Du peker bare på andre produkter fordi du ikke har råd til B&O på den elkjøp-lønnen din, jeg tar B&O TVen jeg". ?

 

Den mentaliteten der hjelper ikke til noe annet enn å lure deg selv. Hvis du kjøper produkter basert på pris og merkevare alene, så gjør du ikke gode informerte kjøp. Og hvis du skal forsvare dine kjøp med å rakke ned på andre og tenke at de bare er sjalu, så kommer du ingen vei. Om produsent A og B får laget produktet sitt hos C, men A putter sitt merke på og 20% høyere pris, gir det mening å kjøpe A? Nei folk som kjøper A er dumme og blir lurt. Og de kan si til folk som kritiserer produkt A at de sikkert bare er negative fordi de ikke har råd. Men du ser at de kun lurer seg selv?

 

Er ikke kritikken objektiv og logisk? Kan du vise til noe ved TVen som kan forsvare prisen? Noe den gjør bedre enn andre?

 

 

 

Om jeg hadde hatt 1 million, om jeg hadde hatt 100 milliarder ville jeg fortsatt ikke betalt mye ekstra for å kjøpe en LG TV med B&O logo, når jeg kunne kjøpt samme TV for langt lavere pris. Ikke fordi det er dyrt, men fordi det er dumt. Meningsløst.

 

 

Hvis logoen betyr noe for deg emosjonelt eller du elsker designet og må bare ha det som et møbel i stuen din så greit nok, men om du er ute etter god TV så er det idioti å kjøpe denne TVen. Og du kan vinkle det som sjalusi så mye du vil, men du lurer kun deg selv.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det er riktig at B&O brukte Philips billedrør som så mange andre gjorde..Til info var det kun en modell (første MX modell)som hadde Thomson innmat, LE og ME modellene var Philips produkter. LX modellene derimot var et rent B&O produkt. Du fremstår som en amatør med slike utsagn som bevitner at du kun har vært borti 2-3 tver. B&O har faktisk produsert tver frem til idag, med unntak av den siste modellen Elipse, som det omtales om her. De legger heller ikke skjul på at LG har produsert tv delen (C7).Denne er docket på B&O's lyddel.

Lenke til kommentar

 

http://www.lydogbilde.no/test/bang-olufsen-beovision-eclipse-55

 

Bang & Olufsens siste TV-kreasjon, BeoVision Eclipse, er en av de beste TV-ene du kan kjøpe for penger akkurat nå.

 

Beovision Eclipse leverer smellvakker bildekvalitet i referanseklasse, kombinert med superpotent lyd og lekker design. 
Prisen er noe høy, selv for ytelse på dette nivået.

 

Akkurat, de sier det samme som jeg sier.

 

"Samtidig får vi et innblikk i hvor mye de tar seg betalt for jobben: En flunkende ny LG OLED55C7 koster rundt 30.000 kroner i snitt, hvilket etterlater drøyt 50.000 kroner for lyd-delen. Med andre ord snakker vi om en temmelig heftig lydplanke!"

 

Du betaler 50.000 kroner for en lydplanke. 

 

Så hvis du kjøper den for TVen sin skyld, lydens sin skyld eller begge, så betaler du altså langt mer enn det er verdt. Så lenge en er klar over det og kjøper den for andre grunner, helt ok for meg.

 

Med mindre noen kan forklare hvordan 50.000 kroner for en lydplanke virker fornuftig?

Endret av Lunaris
Lenke til kommentar

Det er riktig at B&O brukte Philips billedrør som så mange andre gjorde..Til info var det kun en modell (første MX modell)som hadde Thomson innmat, LE og ME modellene var Philips produkter. LX modellene derimot var et rent B&O produkt. Du fremstår som en amatør med slike utsagn som bevitner at du kun har vært borti 2-3 tver. B&O har faktisk produsert tver frem til idag, med unntak av den siste modellen Elipse, som det omtales om her. De legger heller ikke skjul på at LG har produsert tv delen (C7).Denne er docket på B&O's lyddel.

Hvis det var svar til meg, så tror jeg du bommer litt. Jeg har ikke snakket om tidligere TVer de har laget. Bortsett fra jeg har sagt de var gode. Men poenget mitt er det har lite å si hva de laget før, om det er outsourcet nå. 

 

Nei de legger ikke skjul på at LG har laget TVen. Som jo er hele problemet. Hvordan gir en lydplanke til 50.000 mening? Du får mye bedre lyd med et skikkelig surround anlegg til 50.000 en en lydplanke. Og så kan du kjøpe en Sony/Panasonic/LG/Philiphs TV. Så får du både bedre bilde og lyd enn B&O TVen.

Lenke til kommentar

 

http://www.lydogbilde.no/test/bang-olufsen-beovision-eclipse-55

 

Bang & Olufsens siste TV-kreasjon, BeoVision Eclipse, er en av de beste TV-ene du kan kjøpe for penger akkurat nå.

 

Beovision Eclipse leverer smellvakker bildekvalitet i referanseklasse, kombinert med superpotent lyd og lekker design. 
Prisen er noe høy, selv for ytelse på dette nivået.

 

 

Klart det er sånn det er når L&B har skrevet det... :-(

Lenke til kommentar

Dette minner meg om keiserens nye klær, jeg tror de heller burde satset på et mindre ruvende design.

 

Trenden virker å gå mer i retning av minimalistisk i form av mest mulig skjermflate og minst mulig flesk rundt denne. Eventuelt noe mer stuevennlig som Samsung sine Frame-TV'er.

 

Men de er ikke noen volum-produsent. De produserer i så lite antall at det lønner seg å lage produktene for hånd, kundegruppen blir de som ikke kan bli sett på Elkjøp eller Ikea og ønsker å skille seg ut :)

Lenke til kommentar

 

Det er riktig at B&O brukte Philips billedrør som så mange andre gjorde..Til info var det kun en modell (første MX modell)som hadde Thomson innmat, LE og ME modellene var Philips produkter. LX modellene derimot var et rent B&O produkt. Du fremstår som en amatør med slike utsagn som bevitner at du kun har vært borti 2-3 tver. B&O har faktisk produsert tver frem til idag, med unntak av den siste modellen Elipse, som det omtales om her. De legger heller ikke skjul på at LG har produsert tv delen (C7).Denne er docket på B&O's lyddel.

Hvis det var svar til meg, så tror jeg du bommer litt. Jeg har ikke snakket om tidligere TVer de har laget. Bortsett fra jeg har sagt de var gode. Men poenget mitt er det har lite å si hva de laget før, om det er outsourcet nå. 

 

Nei de legger ikke skjul på at LG har laget TVen. Som jo er hele problemet. Hvordan gir en lydplanke til 50.000 mening? Du får mye bedre lyd med et skikkelig surround anlegg til 50.000 en en lydplanke. Og så kan du kjøpe en Sony/Panasonic/LG/Philiphs TV. Så får du både bedre bilde og lyd enn B&O TVen.

Nei, det var svar til burgomatic! Uansett så syns jeg du bør se og høre på dette produktet før du drar slutninger om at det andre du snakker om er bedre. B&O er veldig dyrt ja, og prisene henger ikke på greip for de som reiser til Elkjøp o.l. Det største problemet er at de fleste som kritisere B&O ikke har brydd seg til å ta på, se eller høre det.live og uttaler seg på måfå. Det henger vel mye sammen med at B&O kun selges gjennom noen "få" autoriserte forhandlere og derfor ikke så tilgjengelig.

Lenke til kommentar

 

Nei, det var svar til burgomatic! Uansett så syns jeg du bør se og høre på dette produktet før du drar slutninger om at det andre du snakker om er bedre. B&O er veldig dyrt ja, og prisene henger ikke på greip for de som reiser til Elkjøp o.l. Det største problemet er at de fleste som kritisere B&O ikke har brydd seg til å ta på, se eller høre det.live og uttaler seg på måfå. Det henger vel mye sammen med at B&O kun selges gjennom noen "få" autoriserte forhandlere og derfor ikke så tilgjengelig.

 

Jo du kan se TVen på Elkjøp. Som du sier er det en LG TV. Så TV delen av denne TVen er identisk LG sin. Det er jo hele problemet, jeg kan gå og se på den, med en 55K kr lavere prislapp.

 

Jeg har aldri benektet at den sikkert har verdens beste lyd. Men mener du at den har bedre lyd enn et surround-anlegg til 50K?

 

Eller er det slik at siden det er B&O logo på så blir den samme LG TVen mye bedre? Eller er det slik at når det er B&O logo på så blir en TV-høytaler bedre enn et skikkelig anlegg? Uten å ha hørt dem, så tror jeg B&O sine egne høytalere er bedre enn deres TV høytaler. Den er veldig god til TV-høytaler å være, ikke som høytaler i den prisklassen.

 

Jeg betviler ikke at produktet er veldig bra, men jeg betviler sterkt at det er det eneste som er bra. Tester viser andre TVer er bedre. Tester viser andre høytalere er bedre. Så hvorfor betale ekstra for B&O? Finnes det noen objektiv begrunnelse? Jeg har spurt mange ganger nå, men ingen kan svare på det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...