Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Styrets Vedlikeholdsplikt i borettslaget


Anbefalte innlegg

Har store problemer med maur i leiligheten. Har ofte skadedyrkontroll som skriver rapport til styret om hva som må gjøres. Fukt skade i felles vannrør .sildrer vann og all isolasjon er ødelagt pg maur. Styret har fått rapport fra Pelias om og utbedre dette straks.jeg har skrevet til styret flere ganger og fikk en fritt melding tilbake 1 gang.siden har de ikke svart. Tok 3 uker før de kontaktet skadedyrkontroll første gang. Får full støtte fra skadedyrkontroll. Men ingen ting blir gjort Har hatt skadedyrkontroll her 3 ganger siden 24 januar. Redd vannrør skal sprekke og skaden blir katastrofe.de ber om at styret får et firma til og måle fukt og rørlegger. Og at det bør gjøres straks. Dette går på min mentale helse . Ganske NYTT styret som bryter vedlikeholdsplikt og gjør ting til fordel for seg selv. Svarer ikke på klager eller mail som blir sendt.føler meg maktesløs. Vi er flere som nå har skrevet brev med underskrifter om og kaste styret og dagen etter fikk vi brev at styret har satt opp en valgkomite som består av 2 bestevenner av styreleder i borettslaget.

 

Anonymous poster hash: 5fdf1...82b

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Styret kan ikke velge en valgkomité. Skal borettslaget operere med en valgkomité må den velges av generalforsamlingen.

 

Skadedyr vil ofte kunne være andelseiers ansvar. Dersom det ikke er andelseiers ansvar, og borettslaget ikke reagerer innen rimelig tid på et krav om utbedring, vil borettslaget bli erstatningsansvarlig for at andelseieren selv bestiller tjenestene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...