Gå til innhold

Engelsk humor og norsk humor....


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det vil jeg ikke si, selv om både amerikansk og engelsk humor blir vi påvirket av med den mengden vi blir eksponert av.

Personlig så syns jeg engelsk humor er mye mer slagferdig, spontant og in you're face en både norsk og amerikansk.

Digresjon 1: Siden driver mye med fotografering er jeg innom mange ulike fotorelaterte sider og grupper, og for en tid tilbake skjer dette.

Når Olympus lanserte 300mm f.4 n på en messe i UK, sendte de direkte på Facebook, jeg syns det er viktig å få fram bruksområdet til et slikt objektiv, så jeg spurte om objektivet "is this great for stalking?". 

Forventet ikke helt at det spørsmålet ble stilt, men til min store overraskelse skjedde det gitt, og hun som stod å demonstrerte ble lettere satt ut gitt...
Det der hadde aldri i verden blitt besvart i Norge.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Engelsk humor og norsk humor.

 

Jeg er engelsk og har hørt at norsk humor er lik engelsk, er det riktig eller ....?

I would say it is generally darker than British humor and they are a little fonder of word play, especially speaking English poorly due to intermingling of Norwegian words that sound English but mean something else I.e. the Norwegian searching for his guitar “pikke” (penis) in his pockets.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...