Gå til innhold

Topp 100: Dette er Norgesmest lønnsomme IT-selskaper (Ekstra)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis alle som ikke er på topp 100 betaler månedsprisen deres for å få lest listen, ligger dere snart der selv. ;)

 

Vi satte en grense på 100 selskaper for å ha mulighet til å gjøre en viss manuell kvalitetskontroll. Men vi har fått god respons på denne artikkelen, så du skal ikke se bort fra at flere selskaper blir tatt med neste gang vi publiserer en slik liste.

 

Hilsen Erlend Lygre, journalist i digi.no

Lenke til kommentar

Er dette virkelige overskudd i Norge, eller har de fleste utenlandsk baserte selskap bare 0 her, som vanlig, etter moderselskap har fått en del millioner for bruk av logo etc.?

 

Godt spørsmål. 

 

Dette er driftsresultatet selskapene selv melder inn til Brønnøysundsregistrene i form av årsrapporter.

 

Noen sluser ut verdier til selskaper i utlandet, andre fører regnskap og registrerer all sin økonomiske aktivitet i Norge.

 

Praksisen varierer stort og er for så vidt en av svakhetene med dataen vi henter i Brønnøysyndsregistrene. For å få et komplett bilde må man kjenne hvert enkelte selskap. 

 

Hilsen Erlend Lygre, journalist i digi.no

Lenke til kommentar

 

Hvis alle som ikke er på topp 100 betaler månedsprisen deres for å få lest listen, ligger dere snart der selv. ;)

Vi satte en grense på 100 selskaper for å ha mulighet til å gjøre en viss manuell kvalitetskontroll. Men vi har fått god respons på denne artikkelen, så du skal ikke se bort fra at flere selskaper blir tatt med neste gang vi publiserer en slik liste.

 

Hilsen Erlend Lygre, journalist i digi.no

 

Det var ikke det jeg mente, 100 selskaper er sikkert nok. Men at jeg ikke er medlem, og syntes det var irriterende at jeg ikke fikk sett listen, og syntes månedsprisen var litt høy bare for å få lest den artikkelen.

 

(Jada, det er flere ekstra-artikler. :))

Lenke til kommentar

 

 

Hvis alle som ikke er på topp 100 betaler månedsprisen deres for å få lest listen, ligger dere snart der selv. ;)

Vi satte en grense på 100 selskaper for å ha mulighet til å gjøre en viss manuell kvalitetskontroll. Men vi har fått god respons på denne artikkelen, så du skal ikke se bort fra at flere selskaper blir tatt med neste gang vi publiserer en slik liste.

 

Hilsen Erlend Lygre, journalist i digi.no

 

Det var ikke det jeg mente, 100 selskaper er sikkert nok. Men at jeg ikke er medlem, og syntes det var irriterende at jeg ikke fikk sett listen, og syntes månedsprisen var litt høy bare for å få lest den artikkelen.

 

(Jada, det er flere ekstra-artikler. :))

 

Høres irriterende ut. Du har min fulle og hele sympati :)

Endret av Erlend Tangeraas Lygre
Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...